کد خبر: 129827
A

دولت کانادا خرید مسکن را برای خارجی‌های غیرمقیم ممنوع می‌کند

دولت جاستین ترودو، نخست وزیر لیبرال کانادا قصد دارد سرمایه گذاران خارجی که مقیم کانادا نیستند را به مدت دست کم دو سال از خرید ملک در کانادا منع کند.کریستیا فری لند، وزیر اقتصاد کانادا دلیل آنرا کاهش تورم بی سابقه در بازار مسکن کانادا عنوان کرد.

دولت کانادا خرید مسکن را برای خارجی‌های غیرمقیم ممنوع می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: دولت جاستین ترودو، نخست وزیر لیبرال کانادا قصد دارد سرمایه گذاران خارجی که مقیم کانادا نیستند را به مدت دست کم دو سال از خرید ملک در کانادا منع کند.

کریستیا فری لند، وزیر اقتصاد کانادا دلیل آنرا کاهش تورم بی سابقه در بازار مسکن کانادا عنوان کرد.

بر اساس این طرح همچنین کسانی که قصد دارند مسکن خود را کمتر از یک سال بعد از خرید بفروشند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. این طرح شامل دانشجویان و کارگران خارجی مشغول به تحصیل و کار در کانادا نخواهد شد.

کریستیا فری لند طرح دولت را روز پنجشنبه به پارلمان ارائه کرد. قیمت متوسط مسکن در کانادا در دو سال اخیر ۲۰ درصد افزایش یافته است. این رقم برای شهرهای بزرگ از جمله مونترال، تورنتو و ونکوور بیش از ۲۰ درصد است.

امنیت اقتصادی و ثبات ارزش دلار در کانادا باعث شده تا در سال‌های اخیر بسیاری از سرمایه‌داران از جمله از روسیه، چین، هند و ایران اقدام به سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ این کشور و خرید ملک کنند.

دولت جاستین ترودو می خواهد با چنین ممنوعیتی قیمت مسکن را به ثبات برساند و حباب بازاری که تشکیل شده را بشکند.

همزمان به گفته وزیر اقتصاد کانادا قرار است در این دو سال، پروژه‌های متعدد ساخت مسکن برای افراد کم درآمد و بدون درآمد در این کشور اجرایی شوند.

برخی از کارشناسان بازار مسکن معتقدند که ممنوع کردن خارجی‌ها از خرید مسکن در کانادا، در بلند مدت، تاثیر چندانی بر بازار مسکن این کشور نخواهد داشت زیرا کمتر از پنج درصد خانه‌ها در کانادا توسط خارجیان غیرمقیم خریداری می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که این پروژه دولتی در کوتاه مدت روی تثبیت قیمت مسکن در این کشور تاثیر داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر