کد خبر: 139525
A

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: استفاده از فرصت‌های تجاری شانگهای به از بین رفتن تحریم‌ها بستگی دارد!

آرگون با اشاره به ادامه تحریم‌های کشور خاطرنشان کرد: در صورتی که این تحریم‌ها باقی بمانند شاید ایران نتواند از همه ظرفیت‌های پیش آمده آن‌گونه که باید و شاید استفاده کند، این در حالی است که با از بین رفتن تحریم‌ها می‌توان از این فرصت‌ها استفاده کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: استفاده از فرصت‌های تجاری شانگهای به از بین رفتن تحریم‌ها بستگی دارد!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است؛ در صورتی که تحریم‌ها باقی بمانند شاید ایران نتواند از همه ظرفیت‌های پیش آمده در پیمان شانگهای آن‌گونه که باید و شاید استفاده کند.

این فعال حوزه تجارت تجاری در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود تحریم‌ها و عدم تبادلات مالی و بانکی با دنیا می‌توان به همکاری‌های اقتصادی در پیمان شانگهای امیدی داشت؟ گفت: حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار ارزنده هستند و هر چه ارتباطات ما با کشورهای دنیا بیشتر باشد و حضور پررنگ‌تری داشته باشیم برای ایران بسیار موثر است و می‌توان از ظرفیت سایر کشورها برای تامین کالاها و مواد اولیه بهره برد. هر چه تعاملات بیشتری با دنیا داشته باشیم این امر می‌تواند امنیت بیشتری را در حوزه اقتصادی برای کشور به دنبال آورد.

این کارشناس حوزه تجارت خارجی تصریح کرد: باید بتوانیم از حداکثر فرصت‌های تجاری کشورهایی که عضو پیمان شانگهای هستند بهره ببریم. اما این مسائل زمانی تاثیرگذار است که ما شاهد از بین رفتن تحریم‌ها باشیم و به نوعی زنجیره‌ها به هم متصل باشند.

ادامه تحریم‌ها به زیان چنین پیمان‌هایی است

آرگون با اشاره به ادامه تحریم‌های کشور خاطرنشان کرد: در صورتی که این تحریم‌ها باقی بمانند شاید ایران نتواند از همه ظرفیت‌های پیش آمده آن‌گونه که باید و شاید استفاده کند، این در حالی است که با از بین رفتن تحریم‌ها می‌توان از این فرصت‌ها استفاده کرد.این کارشناس حوزه تجارت تصریح کرد: پیمان شانگهای می‌تواند راهی برای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی کشور باشد، ضمن آنکه به ایران این اجازه را خواهد داد تا از دانش و فناوری‌های روز دنیا بهره ببرد و تعاملات بیشتری با کشورهای دیگر داشته باشد.

آرگون در مورد عدم تصویب FATF و تاثیر آن بر عضویت در چنین پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت: برای تعاملات در قاعده جهانی باید از استانداردها و قوانین بین‌المللی پیروی کرد و آنها را پذیرفت، چراکه در بحث نقل و انتقالات ارزی و ارتباطات با کارگزاری‌ها در دنیا چاره‌ای جز تصویب FATF نیست. در شرایطی که ایران همچنان در شرایط تحریمی به‌سر می‌برد موضوع FATF هم چندان کاربردی نیست اما در صورت لغو تحریم‌ها و گسترش ارتباطات بین‌المللی با بانک‌های دنیا ملزم به پذیرش استانداردهای FATF هستیم، در غیر این صورت نمی‌توان مشکلات را حل کرد. او افزود: هر چه بتوانیم موضوعات اقتصادی کشور را با استانداردهای جهانی انطباق بیشتری دهیم و از حالت جزیره‌ای خارج شویم، بهتر می‌توانیم راه توسعه را در پیش بگیریم.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر