کد خبر: 141466
A

اپل استفاده از تراشه‌ چینی را لغو کرد

به دنبال شدت یافتن کنترل‌های صادراتی آمریکا علیه شرکت‌های فناوری چین، اپل طرح‌های استفاده از تراشه‌های حافظه ساخت شرکت YMTC را متوقف کرد.

اپل استفاده از تراشه‌ چینی را لغو کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه نیک‌کی به نقل از منابع آگاه در گزارشی نوشت: اپل ابتدا قصد داشت استفاده از تراشه‌های حافظه ناند شرکت دولتی YMTC چین را از سال میلادی جاری آغاز کند. این تراشه‌ها ابتدا قرار بود تنها برای آیفون‌هایی که در بازار چین فروخته می شوند، استفاده شوند.

اپل در نظر داشت حداکثر ۴۰ درصد از تراشه‌های مورد نیاز برای آیفون را از شرکت YMTC خریداری کند.

آمریکا هفته گذشته شرکت سازنده تراشه حافظه YMTC و ۳۰ نهاد چینی دیگر را به لیست شرکتهایی اضافه کرد که مقامات آمریکایی قادر به بازرسی از آنها نیستند و شمارش معکوس ۶۰ روزه آغاز شد که ممکن است مجازاتهای شدیدتر را به دنبال داشته باشد.

همچنین وزارت بازرگانی آمریکا سرگرم تحقیقات از شرکت YMTC درباره نقض کنترلهای صادراتی واشنگتن با فروش تراشه‌ به شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی است که در لیست سیاه آمریکا قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، تشدید کنترلهای صادراتی علیه شرکتهای فناوری چین، با هدف کند کردن پیشرفتهای فناوری و نظامی پکن توسط دولت بایدن انجام می گیرد و عرضه برخی تراشه‌های نیمه رسانای ساخت هر کشوری در دنیا با استفاده از دستگاههای آمریکایی را به چین قطع می کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر