کد خبر: 147554
A

روز سردرگمی بورس

معاملات امروز بورس با ریزش ۸ هزار واحدی شاخص کل به پایان رسید.

روز سردرگمی بورس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار که امروز در نیمه ابتدایی معاملات بازار تا ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داده بود؛ با انتشار نامه‌ای مبنی بر ادامه عرضه خودرو در بورس کالا تغییر چهره داد و بسیاری از نمادهای بازار با افزایش تقاضا روبه‌رو شدند و در نهایت شاخص بخشی از افت خود را جبران نمود و با کاهش ۰.۵ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبلی بسته شد. 

شاخص هم وزن در ادامه عملکرد بهتر خود نسبت به شاخص کل، امروز هم توانست به روند مثبت روزهای گذشته ادامه دهد و تمام افت ابتدایی معاملات را جبران کرد و در نهایت با رشد ۰.۱۴ درصدی بسته شد. 

ارزش معاملات خرد امروز ۷۶۰۰ میلیارد بوده که نسبت به اعداد روزهای گذشته با کاهش ۲۰ درصدی روبه‌رو بوده که بیشترین ارزش معاملات در صنایع متعلق به خودرو و ساخت قطعات و بعد از آن گروه محصولات شیمیایی بوده است. 

جریان ابتدایی خروج پول حقیقی از بازار سهام تا انتهای زمان معاملاتی ادامه‌دار بود و نهایتا ۳۱۷ میلیارد پول اشخاص حقیقی از بازار سهام خارج شد.

همچنین امروز بازار شاهد ورود ۳۲۰ میلیارد پول به صندوق‌های درآمد ثابت بوده است. 

در پی بهبود تقاضا در نیمه دوم بازار، سرانه خرید افراد حقیقی از سرانه فروش آن‌ها پیشی گرفت و سرانه خرید حدودا ۲۳ میلیونی در بازار امروز ثبت شد در حالی که سرانه فروش ۲۲.۵ میلیون بوده است. 

به نظر بازار امروز در یک سردرگمی قرار داشت و باید روند روزهای آتی را سرمایه‌گذاران بیشتر مورد بررسی قرار بدهند.

منبع: اقتصاد انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر