کد خبر: 149018
A

درآمد نفتی و گازی روسیه به نصف رسید

روسیه با ارزیابی اولیه از بودجه آغازین امسال، از کاهش درآمدهای نفتی و گازی تا تقریبا ۵۰ درصد در شروع سال ۲۰۲۳ خبر داده است.

درآمد نفتی و گازی روسیه به نصف رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دارایی روسیه طبق ارزیابی اولیه خود از بودجه ژانویه (دی/ بهمن) ۲۰۲۳، اعلام کرد که درآمدهای نفتی و گازی به ۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار رسیده و در مقایسه با زمان مشابه با سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافته است.

این وزارتخانه دلیل اصلی افت درآمد را پایین آمدن قیمت‌های نفت اورال روسیه و کاهش در صادرات گاز طبیعی عنوان کرده است.

با در نظر گرفتن کاهش در نمونه آماری قیمت نفت اورال «به عنوان یک شاخص برای قیمت‌های صادراتی نفت روسیه»، وزارت دارایی روسیه خبر داد که «اکنون رویکردهایی برای تغییر به سایر شاخص‌های قیمت برای اهداف مالیاتی اتخاذ شده است».

طبق ادعای روزنامه فایننشال تایمز، روسیه در ماه ژانویه نفت اورال را با قیمت میانگین ۴۹.۴۸ دلار در هر بشکه فروخت که کمتر از قیمت ۷۰ دلار مشخص شده در بودجه این کشور است.

درآمد نفتی و گازی به عنوان یک منبع کلیدی برای تامین هزینه‌های مسکو است اما به دنبال شروع جنگ اوکراین تحریم‌هایی از سوی کشورهای غربی علیه این کشور اعمال شد.

هزینه‌های دولت روسیه در ماه ژانویه با افزایش ۵۸.۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۳ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

فایننشال تایمز مدعی است که هزینه‌های روسیه در حالی افزایش یافته که این کشور طرح‌های مخفیانه‌ای برای افزایش هزینه دفاعی خود به ۴۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ را دارد.

روسیه برای تقویت منابع مالی خود به کشورهایی از جمله چین و هند انرژی می فروشد. روسیه همچنین فروش ذخایر ارزی خود را افزایش داده است تا به کسری بودجه ناشی از جنگ کمک کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر