کد خبر: 149860
A
دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت قرمز و ۳۰ درصدی مصرف گوشت مرغ در یکسال گذشته

مسعود رسولی دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت: شرایط تولیدکنندگان با این وضعیت هزینه و تعداد کارگران بسیار سخت شده است و قیمت‌ها با هزینه‌ها همخوانی ندارد. بطوریکه از ۷۰۰ شرکت بسته‌بندی گوشت تقریبا ۱۲۰ مورد آن فعال هستند و ۲۰ درصد آنها در یکسال اخیر تعطیل شده‌اند.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت قرمز و  ۳۰ درصدی مصرف گوشت مرغ در یکسال گذشته

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسعود رسولی دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور در مورد افزایش قیمت گوشت بسته‌بندی در برخی فروشگاه‌های کشور به ایلنا گفت: باید توجه داشت که قیمت پایه گوشت لاشه گوسفندی تقریبا 295 هزار تومان است که 7 درصد آن برای چربی و ضایعات خارج می‌شود. دلیل افزایش قیمت گوشت بسته‌بندی، ریشه در افزایش نرخ دام زنده دارد در واقع شرکت‌های یبسته بندی نقشی در تعیین قیمت ندارند.

دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور افزود: باید توجه داشت که از یک لاشه بخشی مانند قلوگاه را 250 هزار تومان و گردن را 277 هزار تومان یعنی زیر قیمت خرید بفروش می‌رسانیم. در این شرایط تولیدکننده برای جبران این زیان مجبور به افزایش قیمت گردن و ران است.

وی گفت: شرایط تولیدکنندگان با این وضعیت هزینه و تعداد کارگران بسیار سخت شده است و قیمت‌ها با هزینه‌ها همخوانی ندارد. بطوریکه از 700 شرکت بسته‌بندی گوشت تقریبا 120 مورد آن فعال هستند و 20 درصد آنها در یکسال اخیر تعطیل شده‌اند.

رسولی تصریح کرد: نسبت به یکسال اخیر دقیقا 50 درصد از تقاضای گوشت قرمز و 30 در صد از گوشت مرغ کاهش یافته است. در مورد ماهی نیز بیشتر آن به خارج صادر می‌‍شود چون کاهش تومان مردم تقاضایی داخلی آن را به شدت کاهش داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر