کد خبر: 149992
A

افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی/ بازار لوازم خانگی در انتظار شبیخون تورم در سال جدید

یک فعال در حوزه لوازم خانگی با اشاره به اینکه ما به مشتریان پیشنهاد می کنیم تا پیش از اتمام سال ۱۴۰۱ کالاهای مورد نیاز در بازار لوازم خانگی را خریداری کنند، خاطر نشان کرد: با این روند تورمی احتمالا افزایش قیمت بیش از پیش خواهد داشت.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی/ بازار لوازم خانگی در انتظار شبیخون تورم در سال جدید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شراره کامرانی کارشناس صنعت لوازم خانگی اظهار داشت: سرنوشت قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی جدا از وضعیت قیمت محصولات سایر بازارها نیست و در شرایط فعلی نمی توان هیچ بازاری را از منظر قیمت به صورت تفکیک شده تحلیل کرد؛ زیرا مهمترین عامل گرانی یعنی "تورم" به تمام بازارها به صورت سراسری شبیخون زده است و بازار لوازم خانگی تنها یکی از بازارهایی است که تورم در آن جولان می دهد.

وی افزود: این یک واقعیت است که تورم در اقتصاد ایران ریشه دوانده، اصولا فقط مختص به این چند سال بحرانی اخیر نیست و آمارها نشان می دهند در دهه های مختلف، ادوار متنوعی از تورم را تجربه کرده ایم.

شراره کامرانی با اشاره به اینکه روند تورم در سال ها و ماه های اخیر نیز عموما صعودی است و از آنجا که نرخ تورم ماهانه، ارقام بالایی را نشان می دهند، نمی توان انتظار داشت در پایان سال جاری یا در ابتدای سال آتی، میانگین تورم کاهش یابد، بیان کرد: در چنین شرایطی قیمت ها تنها زمانی می توانند کاهش یابند که تورم میل نزول داشته باشد در غیر این صورت حتی معجزه هم قادر به کنترل و کاهش قیمت نیست.

این کارشناس لوازم خانگی عنوان کرد: برای آن که بدانیم تورم در ماه های آینده روند افزایشی خواهد داشت یا در سراشیب نزول قرار می گیرد، باید متغیرهای مختلفی را شامل عوامل موثر بر اقتصاد جهانی(مانند تحولات سیاسی، اقتصادی در کشورهای تاثیرگذار و اصولا در نظام جهانی) و نیز عوامل داخلی موثر بر اقتصاد کشور (مانند ثبات محیط سیاسی و بهبود و تغییر جهت محیط سیاستگذاری، جو روانی جامعه) مورد توجه قرار داد.

احتمال گرانی های بیشتر در بازارلوازم خانگی در ماه های آینده

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با عنایت به رشد نگران کننده پایه پولی کشور و رشد بی سابقه نقدینگی، به نظر می رسد در ماه های آینده تورم و به تبع آن، گرانی های بیشتری در همه بازارها از جمله لوازم خانگی را شاهد باشیم که البته این گرانی ها سراسر زنجیره تامین و مصرف و در واقع کلیه ابعاد بازار محصولات و خدمات مختلف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی گفت: اگر چه برخی از لوازم خانگی ها در ماه های اخیر تا ۲۵ درصد افزایش داشته است اما با این روند تورمی احتمالا افزایش قیمت بیش از پیش خواهد داشت

روند لوازم خانگی در ماه های اخیر افزایشی بوده است

یکی از فروشندگان لوازم خانگی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی، اظهار داشت: برخی از لوازم خانگی ها در ماه های اخیر تا ۲۵ درصد نیز افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شاهد نبودن برخی برند ها در بازار لوازم خانگی هستیم، عنوان کرد: برخی برندها مدت‌ها است که اجناس خود را روانه بازار نمی‌کنند و در صورت ورود آنها به بازار قطعا آنها نیز قیمت کالاهایشان افزایش پیدا خواهد کرد.

حسن صادقی با اشاره به اینکه ما به مشتریان پیشنهاد می کنیم تا پیش از اتمام سال ۱۴۰۱ کالاهای مورد نیاز در بازار لوازم خانگی را خریداری کنند، خاطر نشان کرد: با این روند تورمی احتمالا افزایش قیمت بیش از پیش خواهد داشت.

منبع: بازار

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر