کد خبر: 155832
A

تفاوت حجم تجارت عربستان با آمریکا و چین/ ۴ شریک مهم تجاری ریاض چه کسانی هستند؟

بر اساس آمار منتشرشده توسط مرکز آمار عربستان‌سعودی در سال‌۲۰۱۹، بیشترین حجم تجارت عربستان‌سعودی با کشور چین به ارزش ۲۸۵‌میلیاردریال عربستان است.

تفاوت حجم تجارت عربستان با آمریکا و چین/ ۴ شریک مهم تجاری ریاض چه کسانی هستند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر اساس آمار منتشرشده توسط مرکز آمار عربستان‌سعودی در سال‌۲۰۱۹، بیشترین حجم تجارت عربستان‌سعودی با کشور چین به ارزش ۲۸۵‌میلیاردریال عربستان است.

برترین کالاهای وارداتی از کشور چین به ترتیب ارزش، تجهیزات الکتریکی، قطعات لوازم ماشین‌آلات، قطعات کشتی‌ها، قایق‌ها و سازه‌های شناور، وسایل نقلیه، قطعات و مبلمان ساختمان‌های پیش‌ساخته بوده‌است.

حجم تجارت عربستان‌سعودی با ایالات‌متحده آمریکا به ارزش ۱۲۰‌میلیارد ‌ریال عربستان است و برترین کالاهای وارداتی از ایالات‌متحده آمریکا به ترتیب ارزش؛ وسایل نقلیه، قطعات لوازم ماشین‌آلات، قطعات وسایل نقلیه هوایی و قطعات دستگاه‌های پزشکی نوری و تصویربرداری دستگاه‌های پزشکی نوری و تصویربرداری و تجهیزات الکتریکی بوده‌است.

ارزش صادرات به عربستان معادل ۶‌میلیاردریال عربستان بوده که حدودا ۱۰‌برابر ارزش واردات آن از عربستان است و کالاهایی از قبیل؛ وسایل نقلیه، قطعات محصولات معدنی، غلات، وسایل نقلیه هوایی و قطعات آن و مس و مصنوعات را به عربستان صادر می‌کند.

آلمان حدود ۶/ ۲۷‌میلیارد ‌ریال عربستان به این کشور صادرات داشته است و کالاهایی از قبیل لوازم ماشین‌آلات، قطعات، وسایل نقلیه، قطعات محصولات دارویی، دستگاه‌های پزشکی نوری و تصویربرداری و تجهیزات الکتریکی قطعات به عربستان صادر کرده‌است.

ترکیه در سال‌۲۰۱۹ هجدهمین شریک تجاری عربستان به ارزش ۳/ ۲۳‌میلیارد ریال عربستان از منظر ارزش تجارت بوده‌است و کالاهایی از قبیل تنباکو و جایگزین‌های تولیدی فرش تجهیزات الکتریکی، قطعات، لوازم ماشین‌آلات، قطعات و مبلمان ساختمان‌های پیش‌ساخته را به کشور عربستان صادر کرده‌است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر