کد خبر: 173959
A

با کاهش نگرانی‌ها نسبت به کشتیرانی در دریای سرخ، ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از کاهش شدیدی که روز گذشته متحمل شد، در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا تقریبا ثابت بود. بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش، به ۷۴ دلار و ۶ سنت در هر بشکه رسید.

با کاهش نگرانی‌ها نسبت به کشتیرانی در دریای سرخ، ریزش قیمت نفت متوقف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هر دو شاخص قیمت نفت روز چهارشنبه که نگرانی‌ها نسبت به اختلال کشتیرانی در مسیر دریای سرخ فروکش کرد و شرکت‌های بزرگ کشتیرانی، عبور کشتی‌هایشان از این منطقه را ازسرگرفتند، حدود ۲ درصد سقوط کردند.

هیرویوکی کیروکاوا، رئیس شرکت «ان اس تردینگ» که زیرمجموعه «نیسان سکیوریتیز» است، در این باره گفت: نگرانی‌ها نسبت به کشتیرانی در دریای سرخ، کمتر شده، اما نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های بیشتر در خاورمیانه، فروش را دشوارتر می‌کند. بازار احتمالا در روز‌های نخست سال نوی میلادی، تحت تاثیر انتظار برای بهبود تقاضا برای سوخت، صعود جدید را امتحان می‌کند.

شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک که در واکنش به حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ، استفاده از این مسیر را موقتا متوقف کرده بود، اعلام کرد سفر چندین کشتی کانتینری از مسیر کانال سوئز و دریای سرخ را در هفته‌های آینده، برنامه ریزی کرده است.

اما چشم انداز جنگ طولانی در غزه و احتمال گسترش درگیری‌ها و حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ، همچنان از قیمت نفت حمایت می‌کند.

آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا به دلیل تعطیلات کریسمس، با یک روز تاخیر، در روز پنج شنبه منتشر خواهد شد. آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ دسامبر، ۱.۸۴ میلیون بشکه رشد کرده است، در حالی که هفت تحلیلگر در نظرسنجی رویترز، کاهش این ذخایر به میزان ۲.۷ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، در همین بین، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد بارگیری نفت در بندر نوروسیسک روسیه در دریای سیاه به دلیل توفان، متوقف شده است. با این حال پایانه کنسرسیوم خط لوله کاسپین که نزدیک این بندر است، باز است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر