کد خبر: 22605
A

فراهم شدن شرایط بازسازی ذخایر دریای خزر در رودخانه‌های آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر مرزی آستارا از پاکسازی نوار ساحلی شهرستان و مصب رودخانه مرزی آستاراچای و رودخانه چلوند برای فراهم شدن شرایط بازسازی ذخایر دریای خزر خبر داد.

فراهم شدن شرایط بازسازی ذخایر دریای خزر در رودخانه‌های آستارا

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران محمدرضا روشنی در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: با انجام یک سری گشت‌های مشترک یگان حفاظت محیط زیست و نیروهای هنگ مرزی در بندر آستارا، مصب رودخانه مرزی آستارا در بخش مرکزی و رودخانه چلوند در بخش لوندویل پاکسازی شد.

وی با اشاره به این‌که این پاک‌سازی شرایط را برای بازسازی ذخایر دریای خزر در فصل زادآوری ماهیان فراهم می‌نماید، ادامه داد: در این مأموریت مشترک، تمام مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان مورد پایش قرار گرفت.

روشنی اضافه کرد: اکنون شرایط برای رها سازی ماهیان استخوانی در این مناطق فراهم شده است.

وی با اشاره به این‌که این پایش کمک شایانی به حفظ ذخایر آبزیان دارد، خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در این عملیات موفق شدند، رشته‌های دام و تله جا مانده از فعالیت صیادان را کشف و جمع‌آوری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: رودخانه مرزی آستاراچای و چلوند به دلیل سنگلاخی بودن از رودخانه‌های اصلی مهاجرت برای تخم ریزی گونه‌های مختلف ماهیان نیز محسوب می‌شوند و حفظ بافت طبیعی و پاک نگه داشتن مصب آن از اولویت‌هاست.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر