کد خبر: 24651
A
دکتر جهانگیری در جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی:

استان مرکزی استانی آماده توسعه و پیشرفت است/ تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مسائل اصلی استان مرکزی

معاون اول رئیس جمهور استان مرکزی را استانی پرظرفیت و دارای استعدادهای فراوان در بخش های مختلف توصیف کرد و گفت: استان مرکزی استانی است که در کنار مسائل و مشکلاتی که دارد، آماده توسعه، ترقی و پیشرفت است.

استان مرکزی استانی آماده توسعه و پیشرفت است/ تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مسائل اصلی استان مرکزی

دیده بان ایران: دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی از جهات مختلف برای کشور دارای اهمیت است، افزود: استان مرکزی استانی فرهنگی و تاریخی و خاستگاه بسیاری از شخصیت های برجسته دینی و سیاسی کشور است که همواره بر تارک ایران درخشیده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه زادگاه امام خمینی (ره) استان مرکزی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) افتخار مردم ایران و مردم استان مرکزی هستند و این استان با جایگاه والای فرهنگی که دارد باید جزء استان های نخست و پیشتاز کشور در همه زمینه ها باشد.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید توسعه استان مرکزی توسعه ای متوازن و هماهنگ باشد، تصریح کرد: واحدهای بزرگ صنعتی باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اینگونه نباشد که مردم و ساکنین اطراف واحدهای بزرگ صنعتی احساس کنند که قرار است فقط عوارض و آلایندگی های صنعتی نصیب آنها شود.
وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی بر لزوم پذیرش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی از سوی شرکت ملی نفت ایران در غرب کارون، گفت: در این مصوبه تأکید شده است که شرکت ملی نفت باید سه درصد از سرمایه گذاری خود در غرب کارون را برای پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم و مسائل زیست محیطی این منطقه هزینه کند و در چارچوب همین مصوبه سایر شرکت ها و واحدهای بزرگ صنعتی باید به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی عمل کنند و رعایت الزامات زیست محیطی را بنمایند.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه ریزی و تلاش های دولت در سال گذشته در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط افزود: سال گذشته در کنار رسیدگی به واحد های کوچک و متوسط برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ نیز کارگروهی ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تا به مشکلات اینگونه واحدها نیز رسیدگی شود.
دکتر جهانگیری با تأکید بر اینکه باید برای حل موانع و مسائل پیش روی واحدهای بزرگ صنعتی نیز چاره اندیشی کنیم، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست کارگروهی متشکل از بخش های مربوطه برای استان مرکزی تشکیل دهد تا چالش های اصلی صنایع بزرگ استان مرکزی و سایر موانع اعلام شده از سوی نمایندگان مردم این استان را مورد بررسی قرار دهند و برای حل این چالش ها چاره اندیشی کنند.
در این جلسه  استاندار مرکزی نیز گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارایه کرد و گفت: تا کنون 52 جلسه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده که 43 جلسه مربوط به سال 95 بوده است.
وی با اشاره به آثار و نتایج برآمده از برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته در استان مرکزی گفت: کاهش نرخ بیکاری، کسب رتبه چهارم در میزان سرمایه گذاری صنعتی، افزایش درآمدهای مالیاتی، مثبت شدن تراز تجاری و تصویب 11 طرح سرمایه گذاری در استان از جمله دستاوردها و موفقیت های حاصل شده است.
در این نشست همچنین نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی از وجود تعامل و همدلی میان استاندار و مدیران اجرایی استان با نمایندگان خبر دادند و ضمن قدردانی از عملکرد دولت یازدهم آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه و همراهی با دولت دوازدهم در جهت خدمت به مردم اعلام کردند.
نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی همچنین هر کدام در سخنانی به بیان دغدغه ها و چالش های حوزه های انتخابیه خود پرداختند و مهمترین مشکلات و کاستی های استان را تشریح کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر