کد خبر: 29702
A

معرفی ۱۰۰ثروتمند برتر هند از سوی فوربز

تقریبا هرفردی که در لیست قرار دارد، سال گذشته شاهد رشد ثروت معادل 27 میلیون دلار یا بیشتر بوده است.

معرفی ۱۰۰ثروتمند برتر هند از سوی فوربز

دیده بان ایران:  اقتصاد توربوشارژ هند در سه ماه منتهی به ماه ژوئن با پایین نرخ رشد سه ساله 5.7 درصد درهم شکسته شد. این رشد هم به لطف اتفاقاتی بود که در نوامبر گذشته رخ داده بود.

اما در تقابل با واقعیت کنونی، بازار سهام ارتقای تازه ای پیدا کرده و دارایی این 100 ثروتمند برتر هند به 479 میلیارد دلار رسیده است.

نفر اول، موکش امبانی (Mukesh Ambani) است. هیچ کس بیشتر از او که سرمایه گذار در نفت و گاز است، درآمد به دست نیاورده است.  البته 10 سال طول کشید تا امبانی به جایگاه یک برسد و 15.3 میلیارد دلار به ارزش دارایی خود اضافه کند. او اکنون در میان 5 ثروتمند برتر آسیا قرار دارد.

سهم صنایع وابسته به امبانی (صاحب انتشارات فوربز در هند) با وجود «اثر جیو» تقویت شده است. واحد ارتباطات تلفنی Reliance Jio از زمان راه اندازی خود در سال 2016، همین طور در حال پیشرفت است و 130 میلیون مشترک دارد. جیو با ارائه تماس های صوتی داخلی، سرویس های داده های ارزان و تلفن های هوشمند رایگان، موج تحولی در بازار ایجاد کرد. ادغام اخیر آن با Vodafone India و dea Cellular که متعلق به کومار بیرلا (هشتمین ثروتمند هند) بود، یکی دیگر از بزرگترین سودهای سال جاری را نصیب آن کرد.

تقریبا هرفردی که در لیست قرار دارد، سال گذشته شاهد رشد ثروت معادل 27 میلیون دلار یا بیشتر بوده است. وینکو چان سگال، که سازنده قطعات کامیون فنلاندی PKC Group است در ماه مارس 620 میلیون دلار به دست آورد.

رادهاکیشان دامانی، سرمایه گذار قدیمی هم با یک رکورد برگشت. او در ماه مارس از فروشگاه های زنجیره D-Mart، سود خوبی به دست آورد.

*برندگان و بازندگان

 کارخانه میلیاردرهای هندی، توسط چندین چهره به جلو حرکت کرده است. ثروتمند تازه وارد، نسلی وادیا است. رانا کاپور یکی از بنیانگذاران بانک «یس» هم در میان دیگر تازه واردان قرار دارد. وجای شخار شارما، کسی است که پرداخت موبایلی Paytm را راه اندازی کرد و توسط علی بابای چین و سافت بانک ژاپن حمایت می شود.

ده عضو این لیست، فقیرتر از سال پیش شده اند. نیمی از آنها در بخش داروسازی فعال بودند که با چالش های مواجه شده اند.

فعال داروسازی، دیلیپ شانگاوی، بزرگترین ضربه را خورد و ارزش خالصش به 4.8 میلیارد دلار کاهش یافت. سهام شرکت لوپین، به دلیل فوت پدر در ماه ژوئن کاهش یافت و ثروت وارثان را کم کرد. سه نفر از 9 نفر لیست سال گذشته، در بخش دارویی فعال بودند که دارایی هایشان کاهش پیدا کرد و درآمد و سودشان کم شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر