کد خبر: 31749
A

معاون وزیر کشاورزی: صنعت فرآورده های پروتئینی اعتمادسازی کند

معاون امور بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به انتشار خبرهای گوناگون در رسانه های مجازی، باید صنف و صنعت با مدیریت مناسب و تولید محصولات سالم و بهداشتی و کیفی بین مردم اعتمادسازی کنند.

معاون وزیر کشاورزی: صنعت فرآورده های پروتئینی اعتمادسازی کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «علی اکبر مهرفرد» امروز (دوشنبه) در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی محصولات و فرآورده های گوشتی حلال در تهران افزود: برندهای مهم باید برای توسعه صادرات باید با استانداردهای جهانی خود را مطابقت دهند.
وی نوسازی، استفاده از تجهیزات، ماشین آلات و فناوری روز دنیا و توسعه صنعت بسته بندی را ضرورتی دانست که به همکاری دولت با بخش خصوصی داخلی و خارجی نیازمند است و ارایه تسهیلات صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری آنان را می طلبد.
مهرفرد یادآوری کرد: در کشورهای پیشرفته تشکل ها مدیریت می کنند و دولت ها نظارت اما در صورت فقدان مدیریت و انسجام و همدلی اعضای صنفی، دولت ها دخالت می کنند که در هیچ جای دنیا پسندیده نیست.

** امکان صادرات غذا حلال به بازار 500 میلیون نفری منطقه
معاون امور بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران امکان صادرات غذا حلال به بازار 500 میلیونی منطقه را دارد.
مهرفرد افزود: اکنون بازارهای روسیه، آسیای میانه و عراق را داریم و همچنین تقاضاهای جدیدی در حال شکلگیری است اما مسائل بهداشتی و سلامت غذا از لحاظ آلاینده ها، باقیمانده های سموم و آفلاتوکسین ها، ارگانیک بودن محصولات روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.
وی ادامه داد: در جلسه دیروز با کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا متوجه شدیم آنها فرایند خاصی را برای تک تک محصولات تولیدی خود تعریف می کنند، بنابراین از این پس مبادله کالا در دنیا به آسانی صورت نمی گیرد بلکه باید تولید یک محصول با کد رهگیری از مبدا تولید تا مصرف مشخص شود.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه بین المللی گوشت، فرآورده های گوشتی و پروتئینی حلال و صنایع وابسته با حضور بیش از 120 شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای هلند، نیوزلند، پرتغال، فرانسه، بلغارستان، استرالیا، بلژیک، لبنان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، آلمان، ترکیه و آرژانتین امروز (بیست و دوم آبان ماه) در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه تا بیست و پنجم آبان ماه از ساعت 9 تا 17 آماده بازدید علاقه مندان است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر