کد خبر: 32406
A

فرماندار تیران و کرون: دفتر جذب سرمایه گذاران در سه شهر این شهرستان راه اندازی می شود

فرماندار تیران و کرون از راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح های عمرانی و خدماتی سه شهر این شهرستان خبر داد.

فرماندار تیران و کرون: دفتر جذب سرمایه گذاران در سه شهر این شهرستان راه اندازی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی رحمانی عصر پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار رضوانشهر، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در رفع بخشی از نیازهای شهر مورد توجه است بنابر این جذب سرمایه گذاران جهت مشارکت در طرح های عمرانی و خدماتی شهرهای تیران، رضوانشهر و عسگران در آینده ای نزدیک ایجاد و راه اندازی می شود.
وی مهمترین دغدغه شهرداران شهرهای این شهرستان را نبود درآمد پایدار برای تامین هزینه های مدیریت شهری بیان کرد و افزود: بیش از 70 درصد از درآمد شهرداری های شهرستان تیران و کرون از محل فعالیت های ساختمانی و اخذ عوارض تامین شده که باتوجه به کاهش میزان ساخت و ساز در شهرها، درآمد شهرداری ها کاهش یافته است.
فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به نقش مدیریت شهری در توسعه و آبادانی شهر، اظهارکرد: توسعه و آبادانی شهرها نیازمند نگاه جامع مدیریت شهری به همه مولفه های پیشرفت و توسعه است که توجه به موضوعاتی از جمله گردشگری، توسعه فرهنگی و اجتماعی و سلامت اجتماعی در کنار فعالیت های عمرانی و خدماتی مورد تاکید است.
وی همراهی و همدلی شهردار و اعضای شورای شهر در روند خدمات رسانی را عامل توسعه و تسریع در خدمات رسانی دانست و افزود: اعضای شورای شهر باید حدود و وظایف کاری شهرداران را بشناسند و در فعالیت های شهرداری و حریم وظایف شهردار دخالت نکنند.
رحمانی اضافه کرد: شهرداران باید در حدود وظایف قانونی خود و در تعامل با دستگاه های اداری فعالیت کنند زیرا عبور از حدود قانونی و فعالیت هایی خارج از شرح وظایف، تخلف محسوب می شود و متخلفان باید به مراجع قانونی پاسخگو باشند.
معاون مدیر کل امور شهری استانداری اصفهان نیز در این مراسم از مردم به عنوان مهمترین سرمایه های شهر نامبرد و از شهرداری ها خواست زمینه مشارکت مردم در فعالیت های شهری را فراهم کنند.
جهانگیر فدایی، استفاده از توان فکری، اقتصادی، سرمایه گذاری و اجتماعی مردم را از مصادیق مشارکت آنها در مدیریت شهری دانست و افزود: بدون پشتوانه مردمی توسعه و آبادانی به سختی انجام می شود.
در این مراسم بر اساس حکم استاندار اصفهان، هومن شیروانیان به عنوان شهردار جدید رضوانشهر معرفی و از زحمات حجت الله کارگران تقدیر شد.
شهرستان تیران و کرون دارای سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران است. این شهرستان بابیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر