کد خبر: 32736
A

صادرات غیرنفتی از بندرلنگه 61 درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به صادرات 493 هزار و 763 تن کالای غیرنفتی از این بندر و بنادر تابعه آن از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال 61 درصد رشد داشته است.

صادرات غیرنفتی از بندرلنگه 61 درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود صابری روز شنبه در نشست بررسی عملکرد 7ماهه بندرلنگه اظهار داشت: در این مدت در مجموع 739 هزار و 154 تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد.
وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، 738 هزار و 674 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 480 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که در بخش غیرنفتی 52 درصد افزایش داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تصریح کرد: در این مدت 2 هزار و 182 TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 258 درصد رشد داشته است.
صابری خاطرنشان کرد : طی این مدت، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندرلنگه و بنادرتابعه آن به 98 هزار و 340 تن رسید که نشانگر افزایش 128 درصدی است.
وی یاد آور شد: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، حدود 81 هزار نفر مسافر از طریق بنادر غرب استان هرمزگان ترابری شد که سهم بندر لنگه بیش از 37 هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول پیشرفت عملیاتی این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و امکانات و زیر ساخت های بندری دانست و افزود : توسعه اراضی بندر و رونق عملیات جابجایی کالا، نوید بخش ایجاد مشاغل جدید و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه خواهد بود.
بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندر غرب هرمزگان افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند، موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه ی خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است، داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است .
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر