کد خبر: 33269
A

استاندار: هرمزگان ظرفیت صادرات سالانه یک میلیارد دلار میگو را دارد

استاندار هرمزگان گفت: این استان در زمینه محصولات کشاورزی و شیلاتی از ظرفیت هایی فراوانی برخوردار است و در بخش شیلات، ظرفیت صادرات سالانه یک میلیارد دلار میگو به خارج از کشور را دارد.

استاندار: هرمزگان ظرفیت صادرات سالانه یک میلیارد دلار میگو را دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فریدون همتی روز سه شنبه در پنجمین نشست شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی ویزر اطلاعات برگزار شد افزود: هم اکنون سالانه 10 هزار تن میگو در استان هرمزگان تولید می شود که می توان این ظرفیت را به 200 هزار تن افزایش داد.
وی بیان داشت: فروش سوخت به کشتی های خارجی حاضر در خلیج فارس می تواند سالانه 8 تا 9 میلیارد دلار گردش مالی برای استان هرمزگان داشته باشد اما اماراتی ها هستند که فعلا بازار را در دست گرفته و مرزنشینان هرمزگانی نتوانسته اند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری و نقش آن در رشد و توسعه اقتصاد گفت: با توسعه گردشگری در استان که به مراتب بالاتر از صنعت است می توان بیشترین منافع اجتماعی و اقتصادی را برای استان هرمزگان به ارمغان آورد.
همتی یاد آورشد: هرمزگان استانی با استعداد و با ظرفیت های فراوان بوده و نقش برجسته ای در تولید ملی، امنیت ملی، اقتصاد ملی و بودجه عمومی کشور دارد که با داشتن این ظرفیت ها نیاز به توجه بیشتر احساس می شود.
وی گفت: به عنوان مثال می توان به درآمد 17 هزار میلیارد تومانی سالانه گمرکات، بنادر و دیگر درآمدهای عمومی استان اشاره کرد که به خزانه دولت واریز می شود.
وی گفت: باید فضا را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم کنیم و نگذاریم سرمایه سرمایه گذاران به نفع دیگر کشورها تمام شود.
استاندار هرمزگان یاد آورشد: مردم نگاه و امیدشان به تصمیم های مدیران و مسئولان دوخته شده که ما نیز وظیفه داریم امنیت، پیشرفت و توسعه را در استان برای مردم مهیا کنیم.
وزیر اطلاعات در سفر به استان هرمزگان و شرکت در شورای اداری مدیرکل قبلی اطلاعات این استان را تودیع و مدیرکل جدید را معارفه کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر