کد خبر: 35092
A

بهره گیری از ظرفیت بنیاد برکت فرصتی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره گیری از ظرفیت بنیاد برکت فرصتی مناسب برای توسعه مناطق محروم این استان از جمله بخش چاروسا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

بهره گیری از ظرفیت بنیاد برکت فرصتی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش چاروسا اظهار داشت: یک تیم کارشناسی به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بخش چاروسا برای معرفی به بنیاد برکت تشکیل و فعال شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت، افزود: بخش چاروسا دارای قابلیت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف بوده و باید مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تلاش جهادی درصدد شکوفایی روزافزون این قابلیت‌ها باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان اجرایی این استان در سفر به مناطق و شهرستان‌های مختلف استان کاهش مشکلات راه‌های ارتباطی است.
احمدی عنوان کرد: سعی می‌شود از محل‌های گوناگون به ویژه اعتبارات بنیاد برکت برای توسعه هر چه بیشتر راه‌های ارتباطی مناطق و شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله بخش چاروسا استفاده شود.
وی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: عملیات گازرسانی به 2 بخش چاروسا و دیشموک امیدوار کننده بوده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 75 کیلومتر خط انتقال و 300 کیلومتر شبکه داخلی در این طرح اجرا و فازهای اول و دوم آن نیز به اتمام رسیده است.
احمدی اظهار داشت: گازرسانی به شهر قلعه رئیسی یکی از خدمات ماندگار دولت یازدهم بوده و پیش بینی می‌شود تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
وی افزود: ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در حوزه آب و خاک بخش چاروسا مستلزم برنامه ریزی دقیق و اصولی توسط متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید اهتمام جدی و یکی از اولویت‌های مهم کاری مسئولان اجرایی این استان ارائه خدمات زیربنایی در بخش چاروسا در راستای محرومیت زدایی از این منطقه باشد.
احمدی عنوان کرد: شهرداری‌های دارای دغدغه خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم و توسعه شهری مورد حمایت همه جانبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرند.
وی ابراز داشت: در صورت انجام تقسیمات جدید کشوری توسط وزارت کشور پیگیری‌های لازم برای شهرستان شدن قلعه رئیسی از سوی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان با توجه به فقر و محرومیت بخش چاروسا باید در کنار توانمندسازی افراد و خانوارهای زیر پوشش توجه ویژه‌ای نیز به ارائه خدمات بیشتر به مردم این منطقه داشته باشد.
احمدی اظهار داشت: چمن و تجهیزات ورزشگاه شهر قلعه رئیسی که حدود 10 سال نیمه کاره مانده بود در سال جاری اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال برای ساخت آن اختصاص یافته است.
وی افزود: عملیات چمن کاری و تأمین امکانات مورد نیاز این ورزشگاه تا اواخر آذر سال جاری به مناقصه گذاشته می‌شود.
احمدی بیان کرد: خدمت رسانی به تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق محروم از جمله بخش چاروسا همواره مدنظر مسئولان اجرایی این استان بوده و در اولویت برنامه‌های آنان باشد.
بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه و با جمعیتی افزون بر 21 هزار نفر در 65 کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر