کد خبر: 35136
A

رشد سه برابری تولید بنزین بزرگ ترین پالایشگاه کشور

روند توسعه و راه اندازی بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور که دچار اخلال شده بود، پس از تغییر مدیریتی در این پالایشگاه شتاب گرفته؛ به طوری که در مدت 2 ماه میزان تولید بنزین یورو4 سه برابر بیشتر شده است.

رشد سه برابری تولید بنزین بزرگ ترین پالایشگاه کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روند توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید بنزین در این پالایشگاه در ماه های گذشته دچار مشکلاتی شده بود که پس از تصمیم مدیرعامل جدید و جوان شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، این روند اصلاح شد.
پس از پایان بخشیدن به دوره مدیریت چهار ماهه مدیرعامل سابق پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در زمان مدیریت وی، پالایشگاه با چالش های جدی روبرو شده بود، محمدعلی دادور به عنوان مدیرعامل جدید کار خود را آغاز کرد.
بدین ترتیب روند توسعه این پالایشگاه شتاب گرفت؛ به طوری که گزارش ها نیز از افزایش تولید حدود سه برابری بنزین حکایت دارد.

**بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور
پالایشگاه 360 هزار بشکه ای ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه در دست ساخت میعانات گازی منطقه خاورمیانه، از ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، متعلق به شرکت نفت ستاره خلیج فارس، نخستین پالایشگاه در حال ساخت کشور است که از خوراک میعانات گازی استفاده می کند.
قرارداد ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اواسط دهه 1380 به امضا رسید که قرار بود در چهار سال، با افزایش تولید بنزین و خودکفایی کشور در این فرآورده راهبردی هر چه زودتر ساخته شود اما این هدف هیچگاه محقق نشد و ساخت آن به دلیل تحریم و سوءمدیریت طبق برنامه پیش نرفت و بارها با تاخیر افتاد.
در نهایت، در دولت یازدهم بخش هایی از مرحله نخست این پالایشگاه به بهره برداری رسید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر