کد خبر: 35332
A

ظرفیت ‌های منطقه ویژه کشتی‌ سازی برای گسترش صادرات در هرمزگان فعال شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: از ظرفیت ‌های منطقه ویژه کشتی ‌سازی و فرا ساحل ایران در بندرعباس باید به بهترین نحو ممکن برای افزایش صادارات و رونق اشتغال بهره‌ برد.

ظرفیت ‌های منطقه ویژه کشتی‌ سازی برای گسترش صادرات در هرمزگان فعال شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی رئوفی روز پنجشنبه در نشست بررسی ظرفیت ‌های منطقه ویژه کشتی‌ سازی و فراساحل ایران برای افزایش صادرات غیرنفتی در استان هرمزگان، بیان داشت: منطقه های ویژه اقتصادی در کشور با هدف افزایش صادرات غیرنفتی و رونق تولید و اشتغال ایجاد شده‌اند و باید از ظرفیت مناطق ویژه موجود در هرمزگان از جمله منطقه ویژه کشتی‌ سازی و صنایع فراساحل ایران برای گسترش صادرات غیرنفتی در استان بهره برد.
وی ادامه داد: به طور قطع ظرفیت‎ های هرمزگان برای افزایش صادرات غیرنفتی و بهبود وضعیت اشتغال بیش از شرایط کنونی است و مدیران ذیربط باید برای تحقق کامل ظرفیت ‌های استان در حوزه صادرات غیرنفتی به صورت جدی برنامه ‌ریزی و در عمل برنامه ها را اجرایی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: شکوفایی ظرفیت‌ های بالقوه صادراتی استان هرمزگان نیازمند هم ‌افزایی و تعامل دستگاه ‌های اجرایی ذیربط و رفع موانع درون بخشی در این مسیر است و سرعت بخشیدن به صادرات غیرنفتی هرمزگان از مطالبات جدی فریدون همتی استاندار هرمزگان از مدیران است.
رئوفی با اشاره به وجود موانعی برای استفاده از ظرفیت‌ های صادراتی منطقه ویژه کشتی‌ سازی و صنایع فراساحل ایران، اظهار داشت: موانع موجود در مسیر استفاده از ظرفیت ‌های صادراتی منطقه ویژه کشتی‌ سازی و فرا ساحل ایران برای افزایش صادرات غیرنفتی استان توسط دستگاه ‌های اجرایی ذیربط به ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هر چه سریع‌ تر برطرف و مشکلات درون بخشی موجود در این مسیر رفع شود.
وی تاکید کرد: همان طور که استاندار هرمزگان تاکید دارد، دستگاه ‌های اجرایی منتظر تهران نمانند و با اختیارات خود برای رفع موانع جهت رشد صادرات غیرنفتی استان اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از شعارهای مهم سال رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است، باید از ظرفیت مناطق ویژه و به ویژه منطقه ویژه کشتی‌سازی وصنایع فراساحل ایران برای بهبود وضعیت اشتغال در استان بهره برد.
7195/ 7408
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر