کد خبر: 38500
A

شهردار تهران: مدل جدیدی برای انتخاب هیات مدیره بانک شهر طراحی می شود

شهردار تهران گفت: مدلی جدیدی برای انتخاب هیات مدیره بانک شهر طراحی و در جلسه فوق العاده شهرداران کلانشهرها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

شهردار تهران: مدل جدیدی برای انتخاب هیات مدیره بانک شهر طراحی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی نجفی روز شنبه در جلسه شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: تصمیمی برای تغییر هیات مدیره فعلی بانک شهر نداریم اما پس از پایان دوره فعلی، مدل جدیدی برای انتخاب هیات مدیره طراحی و اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اعضای هیات مدیره بانک شهر 3 نفر کمتر از تعداد قانونی است، اظهار کرد: انتخاب هیات مدیره بانک شهر باید براساس سهم هر یک از شهرها و یا براساس یک مدل مشخص و موثر باشد.
شهردار تهران در ادامه بر ضروت تعامل شهرداران کلانشهرها با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: در لایحه بودجه ۹۷ نکات مثبتی در ارتباط با شهرداری ها وجود دارد که البته کافی نیست.
وی افزود: البته در این لایحه نکات منفی نیز وجود دارد که امیدواریم با توجه به مجموعه مسائل کلانشهرها و شهرهای کشور، شاهد تغییراتی در لایحه بودجه ۹۷ باشیم.
به گفته نجفی، جلسه مشترک شهرداران کلانشهرها با اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای بررسی پیشنهادها و طرح مباحث مرتبط با بودجه برگزار خواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری خاکریز اول مدیریت کشور است، گفت: مدیریت شهری در هر توسعه ای دخیل است و مسیر حل مشکلات کشور از حوزه شهری و حل مشکلات شهرها می گذرد.
شهردار تهران همچنین پیشنهاد کرد در صورت امکان شهرداران کلانشهرهای کشور برای طرح مسایل و مشکلات این حوزه، با رییس جمهوری دیداری داشته باشند.
نجفی در ادامه به موضوع نوسازی بافت های فرسوده به عنوان یکی از مشکلات اصلی کلانشهرها اشاره کرد و افزود: همکاری دولت و مجلس برای حل مشکل بافت های فرسوده و در حوزه اختیارات و تامین منابع مالی بسیار مهم و ضروری است.
شهردار تهران همچنین در خصوص مدیریت بحران در مواقع بروز حادثه نیز گفت: به دنبال وقوع زلزله های اخیر در استان تهران، گفته شد که 90 درصد ساختمان های شهر تهران با زلزله 7 ریشتری تخریب می شود که این صحبت های کذب و غیرواقعی تنها منجر به ایجاد نگرانی در مردم می شود.
به گفته نجفی، شهرداری تهران و ارگان های مسئول در حوزه مدیریت بحران، آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب در صورت وقوع حادثه را دارند.

* سهم عوارض نوسازی در درآمد شهرداری ها 2 درصد است
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران نیز دراین جلسه گفت: سهم درآمد شهرداری های کشور از محل عوارض نوسازی حدود 2 درصد است درحالی که این رقم در دیگر کشورها 30تا 40 درصد است.
حجت اله میرزایی تصریح کرد: در اصلاح نظام عوارض باید توان پرداخت شهروندان و میزان استفاده آنها از امکانات شهری مورد توجه قرار گیرد به گونه ای که هم به عادلانه باشد و هم به رشد شهر کمک کند.
دومین جلسه شهرداران کلانشهرهای کشور(پس از آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی) امروز - شنبه - به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.
این نشست با حضور شهرداران مشهد، تبریز، قزوین، قم، اصفهان، شیراز، اهواز و تهران در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر