کد خبر: 47932
A
فرهاد تجری نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس به دیده بان ایران خبر داد ؛

لایحه ایجاد منطقه آزاد در قصر شیرین ، هفته آینده در صحن علنی مجلس طرح می شود/ ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین به اقتصاد غرب کشور کمک شایانی خواهد کرد

"قصر شیرین منطقه آزاد خواهد شد، قرار است مجلس شورای اسلامی هفته آینده لایحه تبدیل قصر شیرین به منطقه آزاد را در صحن علنی طرح و به رای نمایندگان بگذارد" این خبر را فرهاد تجری نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس به خبرنگار دیده بان ایران می دهد

لایحه ایجاد منطقه آزاد در قصر شیرین ، هفته آینده در صحن علنی مجلس طرح می شود/ ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین به اقتصاد غرب کشور کمک شایانی خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ "قصر شیرین منطقه آزاد خواهد شد، قرار است مجلس شورای اسلامی هفته آینده لایحه تبدیل قصر شیرین به منطقه آزاد را در صحن علنی طرح و به رای نمایندگان بگذارد" این خبر را فرهاد تجری نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ قصرشیرین، گیلانغرب و  سرپل ذهاب در مجلس به خبرنگار دیده بان ایران می دهد. خبری که مردم قصر شیرین و استان کرمانشاه سال هاست منظر شنیدن آن بودند. فرهاد تجری عضو کمیسیون اصل 90 مجلس به دیده بان ایران می گوید: " از مجلس هشتم  ما موضوع تبدیل شدن قصر شیرین به منطقه آزاد را پیگیری می کردیم با تبدیل شدن قصر شیرین به منطقه ویژه اقتصادی زمینه لازم از جمله دریافت مجوز های محیط زیست و ... فراهم شد " . 

 

فرهاد تجری افزود: دولت پس از روی کار آمدن مجلس دهم چند منطقه را به عنوان مناطق آزاد تجاری به مجلس فرستاد که منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در میان آنها نبود.

وی افزود: پس از پیگیری های مجمع نمایندگان استان در سفر هیات دولت به کرمانشاه، قصرشیرین نیز در لیست مناطق آزاد تجاری پیشنهادی دولت به مجلس ارسال شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان اکنون منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: با توجه به اینکه اقدام های لازم به منظور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قبلا در قصرشیرین انجام شده بود، به منظور جلوگیری از دوباره کاری و بروز اشکالات قانونی همان منطقه قبلی را به عنوان منطقه آزاد اقتصادی مطرح کردیم.

تجری با اعلام اینکه مناطق آزاد تجاری پیشنهادی از سوی دولت اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس  مطرح شده ، گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را بدون ایراد عنوان کرده اند، و این موضوع در جلسه کمیسیون مجلس مورد موافقت قرار گرفته و ان شالله در جلسه علنی هفته آینده مجلس طرح می شود با تصویب منطقه آزاد قصر شیرین؛ شرایط برای رونق اقتصادی در این استان و شهرستان فراهم می شود. 

وی افزود: کمیته ای به منظور برطرف کردن ایرادهای مناطق آزاد تجاری پیشنهادی تشکیل شده و ایرادهای وارده را برطرف کرده از این رو به نظر می رسد که بزودی مناطق آزاد تجاری در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس نیز مخالفت هایی در زمینه تصویب منطقه آزاد قصرشیرین وجود دارد اما در تلاشیم که پس از رسیدن این طرح به صحن آن را به تصویب برسانیم. ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین به توسعه و پیشرفت کرمانشاه کمک شایانی خواهد کرد و این موضوع خواسته مردم کرمانشاه است. 

به گزارش دیده بان ایران لایحه مناطق آزاد تجاری پیشنهادی را رئیس جمهوری تیرماه 95 تقدیم مجلس کرد و کلیات آن در همان سال به تصویب نمایندگان رسید.

براساس این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه - مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری - صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیات وزیران می رسد، ایجاد کند.

نام قصرشیرین پس از قول رئیس جمهوری در سفر استانی کرمانشاه (تیر 95) به این لایحه اضافه شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر