کد خبر: 48484
A
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معاون مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران :

وزرای اقتصادی دولت، هیچ دستاوردی در یک سال اخیر نداشتند/ آشفتگی بازار، عدم توجه به تولید وعرضه کالا و تعمیق رکود بهترین دلیل برای تغییر وزرای اقتصادی است

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دیده بان ایران می گوید " وزرای اقتصادی دولت، مدیران زمان بحران و تحریم نبوده و نیستند آنها هیچ برنامه ای برای رونق تولید و بازگرداندن واحدهای خاموش به عرصه تولید نداشته و ندارند" این نماینده مجلس دهم از نبود هماهنگی میان وزیران اقتصادی دولت دوازدهم سخن می گوید و تاکید می کند: وقتی وزرای اقتصادی در جهت کم اثر کردن تصمیمات یکدیگر عمل می کنند این موضوع یک معنای خاص دارد و آن عدم هماهنگی میان ارکان اقتصادی دولت است.

وزرای اقتصادی دولت، هیچ دستاوردی در یک سال اخیر نداشتند/  آشفتگی بازار، عدم توجه به تولید وعرضه کالا و تعمیق رکود بهترین دلیل برای تغییر وزرای اقتصادی است

دیده بان ایران : عدم تعادل در بازار، رشد قیمت ها، احتکار، تورم، عدم ایجاد اشتغال مولد، تعطیلی واحد های صنعتی  و.....   موضوع گفت و گوی دیده بان ایران با نمایندگان مجلس است.

 

سید جواد حسینی کیا عضو هیات کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است: وزرای اقتصادی دولت دوازدهم نتوانسته اند 15 هزار میلیارد تومان نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند همین امر تلاطم ها و چالش های  بزرگ را در بازار سبب شده است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دیده بان ایران می گوید " وزرای اقتصادی دولت، مدیران زمان بحران و تحریم  نبوده و نیستند آنها هیچ برنامه ای برای رونق تولید و بازگرداندن واحدهای خاموش به عرصه تولید نداشته و ندارند" این نماینده مجلس دهم  از نبود هماهنگی میان وزیران اقتصادی  دولت دوازدهم سخن می گوید و تاکید می کند: وقتی وزرای اقتصادی در جهت کم اثر کردن تصمیمات یکدیگر عمل می کنند این موضوع یک معنای خاص دارد و آن عدم هماهنگی میان ارکان اقتصادی دولت است.

 

 ایجاد هماهنگی در دولت خواسته مجلس بود که تا کنون در یک سال گذشته محقق نشده و حاصل آن آشفتگی در بازار ارز، کالا و تولید است. مجلس از رئیس جمهور انتظار داشت کابینه اقتصادی را تغییر داده و با تغییر وزرای نا هماهنگ و غیر کارآمد در سیاست های اقتصادی و نحوه عملکرد دولت تغییر ایجاد کند. امری که رئیس جمهور به دلیل ملاحظه کاری سیاسی فراموش کرده است.

حجت السلام سید جواد حسینی کیا افزود: نمایندگان مجلس در طی چند ماه گذشته با جمع آوری امضاء و .... از رئیس جمهور خواسته اند ترکیب تیم اقتصادی خود را تغییر داده و آن را مناسب شرایط تحریم و چالش های پیش روی آن آماده کند. آنها از روحانی خواستند وزرای اقتصادی که نتوانستند بازار را کنترل و اقتصاد و صنعت را به سوی آرامش رهنمون سازد تغییر دهند.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر نه مردم از عملکرد وزرای اقتصادی رئیس جمهور رضایت دارند و نه مجلس؛ دستاوردی در عملکرد وزرای صنعت، معدن و تجارت، کار، رفاه و تامین اجتماعی، راه و شهر سازی و اقتصاد دیده  نمی شود. آنچه در عملکرد یک ساله این وزارتخانه دیده شده است تعمیق رکود در واحدهای صنعتی، تعطیلی بخش اعظمی از فعالیت های تولیدی، عدم توجه به تولید ملی ، گسترش قاچاق کالا، عدم توجه به قیمت گذاری کالا در بازار و عدم ایجاد اشتغال است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی افزود: آشفتگی بازار تولید وعرضه کالا و تعمیق رکود بهترین دلیل برای تغییر وزرای اقتصادی است. اکثریت نمایندگان مجلس و مردم خواهان تغییر هستند انتظار این است که رئیس دولت؛ وابستگی های موجود را کنار گذاشته و فکری به حال جامعه کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر