کد خبر: 50814
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

واکنش دبیر کمیسیون صنایع مجلس به اظهارات رییس اتحادیه لوازم خانگی/ ما روی هَوا حرف نمی زنیم چون در همین جامعه زندگی میکنیم/ افزایش قیمت لوازم خانگی را در کمیسیون پیگیری خواهیم کرد/ عملکرد ضعیف وزارت صنعت در کنترل بازار به هیچ وجه قابل دفاع نیست

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم درباره گفت و گوی عصر امروز "رییس اتحادیه لوازم خانگی" مبنی بر این که نمایندگان روی هَوا حرف می زنند و پیگیر آن بیان کرد: نمایندگان در بطن جامعه هستند. افزایش ناگهانی وصعودی قیمت کالا را با یک گزارش میدانی ساده هم می توان ارزیابی کرد. این موضوع نیز در کمسیون صنایع مطرح شده و مورد پیگیری قرار دارد.

واکنش دبیر کمیسیون صنایع مجلس به اظهارات رییس اتحادیه لوازم خانگی/ ما روی هَوا حرف نمی زنیم چون در همین جامعه زندگی میکنیم/ افزایش قیمت لوازم خانگی را در کمیسیون پیگیری خواهیم کرد/ عملکرد ضعیف وزارت صنعت در کنترل بازار به هیچ وجه قابل دفاع نیست

دیده بان ایران_ سعید نقدی : ماجرا از جایی شروع شد که جواد حسینی کیا؛ عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس و نماینده سنقر در استان کرمانشاه در یادداشتی به انتقاد از افزایش بی رویه قیمت لوازم خانگی پرداخت.

 

حسینی کیا در این یادداشت نوشت: افزایش قیمت و احتکار لوازم خانگی پس از رشد سرسام آور نرخ دلار به یکی از مشکلات جدی مردم تبدیل شده است. در شرایطی قیمت لوازم خانگی به شدت افزایش یافته که برخی انبارها مملو از این لوازم است و تولیدکنندگان و فروشندگان از ترس افزایش بیشتر قیمت ها و همچنین به دلیل واهمه ای که برای از دست دادن سرمایه خود دارند، حاضر به عرضه محصولات خود در بازار نیستند.

 

او در ادامه نوشت: در حالی این اتفاق در بازار لوازم خانگی رخ داده که نوسان شدید قیمت این کالاها و البته کمبود آن، مردم را دچار سرگردانی کرده و به خصوص افرادی که در آستانه آغاز زندگی مشترک هستند و نیاز مبرم به تهیه لوازم خانه دارند، اغلب قادر به خرید و پرداخت هزینه های گزاف آن نیستند.

 

اما صبح امروز محمد طحان‌پور،رییس اتحادیه لوازم خانگی،  در واکنش به انتقاد این نماینده مجلس از گرانی لوازم خانگی، با لحنی تند به خبرنگار سایت اقتصاد آنلاین گفت: نمایندگان مجلس مانند خبرنگاران روی هَوا حرف می‌زنند. آنها چه می‌دانند اوضاع از چه قرار است. کدام انبار، کدام گرانی! افزایش قیمت لوازم خانگی اصلا محسوس نیست. اظهار نظری که واکنش های بسیاری را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

 

جواد حسینی کیا، در همین رابطه و اظهارنظر تند طحان پور به خبرنگار دیده بان ایران گفت: برخلاف آن چه که این فرد گفته افزایش قیمت لوازم خانگی کاملا محسوس و چشمگیر است ضمن اینکه از طرفی بخشی از اجناس و لوازم خانگی هم در برخی انبارها احتکار شده است. اینکه کسی یا جریانی بخواهد ضعف های وزارت صنعت را در کنترل بازار با سخنرانی  و مصاحبه بپوشاند منطبق با واقعیات جامعه نیست. عملکرد وزارت صنعت در کنترل بازار به هیچ وجه قابل دفاع نیست بنابراین انتظار می رود انجمن های لوازم خانگی مطابق واقعیات جامعه اظهار نظر کنند

 

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم خاطرنشان کرد: از دلایل افزایش بی رویه قیممت لوازم خانگی می توان به عدم عرضه و احتکار، نا به سامانی و نوسانات ارزی، تشویش اذهان عمومی و بحث روانی از یک سو و از سوی دیگر اندیشه سواگری تولیدکنندگان و فروشندگان است. در این صورت قیمت اولیه کالاها با توجه به میزان تورم جامعه برای تولیدکنندگان و فروشندگان نمی صرفد، بنابراین آنها اقدام به افزایش قیمت جهت کسب سود بیشتر می کنند.

 

 

این نماینده اصولگرای مجلس دهم در رابطه با اظهارنظر طحان پور مبنی بر این که نمایندگان روی هَوا حرف می زنند  هم خاطر نشان کرد: سخن آقای طحان پور قطعا خلاف واقع است زیرا نمایندگان در بطن جامعه هستند. افزایش ناگهانی وصعودی قیمت کالا را با یک گزارش میدانی ساده هم می توان ارزیابی کرد. این موضوع نیز در کمسیون صنایع مطرح شده و مورد پیگیری قرار دارد.

 

نماینده مردم سنقر همچنین تصریح کرد: افزایش بی رویه ارز بر نرخ لوازم خانگی سایه انداخته است به همین جهت این موضوع نیازمند برخوردی جدی و صریح از سوی سازمان های نظارتی، وزارت صمت بر اساس اخذ ارز دولتی،  نظارت بر ارائه و عرضه کالا و مبارزه و جلوگیری از قاچاق کالا می تواند در کنترل و کاهش قیمت لوازم خانگی موثر باشد.

 

وی افزود: ما مشکلات مردم را لمس می کنیم به همین دلیل است که در مجلس به صورت مداوم از افزایش قیمت ها صحبت می کنیم. از سوی دیگر اگر نمایندگان روی هوا حرف می زنند ایشان نباید از این موضوع ناراحت شده و با لحن تندی پاسخگوی مردم و خبرنگاران باشد. در واقع رئیس اتحادیه لوازم خانگی در کار خود کوتاهی کرده است و برای فرار از پاسخگویی این گونه پاسخ خبرنگار را داده است. بنده هم اقدامی در راستای پیگیری اظهارات ایشان بر علیه خودم نخواهم کرد چراکه برخی از اظهارنظرهای افراد ارزش پیگیری ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر