کد خبر: 80112
A

جیره‌بندی کالا در فروشگاه‌های انگلیس

شیوع ویروس کرونا در انگلیس در یک هفته گذشته شتاب بی‌سابقه‌ای گرفته و سبب شده برخی اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای جیره‌بندی شوند؛ ‌ضمن آنکه مقام‌های وزارت بهداشت بریتانیا درباره شیوه مقابله با این ویروس اظهارنظرهای متناقضی مطرح می‌کنند.

جیره‌بندی کالا در فروشگاه‌های انگلیس

با گزارش سایت دیده بان ایران؛ با شناسایی دو مورد جدید ابتلا به کرونا در منطقه ولز انگلیس، آمار مبتلایان در این کشور به ۲۸۰ نفر رسیده است.

« گیری شانکار » از سازمان بهداشت عمومی ولز می‌گوید، هر دو بیمار به تازگی از ایتالیا که به کانون شیوع این ویروس در اروپا تبدیل شده بازگشته‌اند. مقام‌های وزارت بهداشت به دنبال ردیابی افراد و مکان‌هایی هستند که در روزهای گذشته با این دو بیمار در تماس بوده‌اند.

از سویی شناسایی یکی از اعضای سازمان حمل‌ونقل لندن به کرونا، نگرانی مردم پایتخت را درباره شیوع این ویروس چند برابر کرده است. روزانه نزدیک به سه میلیون ۵۰۰ هزار نفر از طریق مترو و اتوبوس‌های شهری در لندن جابه‌جا می‌شوند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، ناگهان از روز شنبه با شناسایی ۷۴ مورد جدید، جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. هفته‌نامه ساندی تایمز دیروز (یکشنبه) گزارش داد که دولت لندن در حال تدارک برای مواجهه با احتمال مرگ ده‌ها هزار نفر بر این ویروس دراین کشور است.

در جلسات توجیهی دولت پیش‌بینی می‌شود ۸۰ درصد جامعه انگلیس به کرونا مبتلا شده که از این رقم ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد. بر همین اساس وزارت مسکن دستورالعملی را برای شهرداری‌ها صادر و اعلام کرده که هر کدام باید چه میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را در نظر قرار دهند.

دولت تلاش می‌کند بدون ایجاد وحشت در جامعه، مردم را برای مواجهه با بدترین شرایط آماده کند. اما شواهد از اظهارات ضد و نقیض مقام‌های این کشور درباره شیوه مقابله با کرونا حکایت دارد.

عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس پنجشنبه گذشته با یادآوری سرعت افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور اعلام کرد، دولت وارد فاز دوم عملیات مقابله با کرونا شده است.

پروفسور کریس ویتی در پارلمان انگلیس با تاکید بر اینکه باید واقع بین بود، افزود: مهار کرونا کمی خوش‌بینانه بوده و شانس چنین کاری بین کم تا صفر درصد است.

با این حال معاون او شنبه گذشته (۱۷ اسفند) در اظهار نظری متناقض اعلام کرد، سیاست دولت در این رابطه تغییری نکرده است.

« جنی هریس » در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تاکید کرد، دولت همچنان روی فاز نخست مقابله با کرونا یعنی مهار این ویروس متمرکز است. او بدون اشاره به سرعت افزایش ابتلا به کرونا در انگلیس در یک هفته گذشته، مدعی شد که تصمیم‌گیری درباره آغاز عملیات فاز دوم بستگی به سرعت شیوع ویروس دارد.

احتکار کالا توسط مردم

هم‌زمان با این تحولات، مردم انگلیس دست به احتکار کالاهای ضروری زده‌اند. آنها علاوه بر اقلام بهداشتی، به فروشگاه‌ها هجوم برده و کالاهای خوراکی مدت‌دار مانند ماکارونی خشک، کنسرو، آب معدنی و دارو برای کودکان می‌خرند.

این امر سبب شده تا فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های انگلیسی مانند، تسکو، ازدا و موریسون، فروش برخی اقلام را چه به صورت حضوری و یا در فضای مجازی جیره‌بندی کنند.

دولت می‌گوید برای تامین موجودی فروشگاه‌ها، سامانه اطلاعاتی مشترکی را راه‌اندازی کرده است. با این حال کارشناسان معتقدند دخالت و توصیه‌های دولت نتیجه عکس داده و مردم را بیشتر وحشت‌زده‌ کرده است.

اعضای دولت ساعاتی پیش برای گفت‌وگو درباره راهکارهای مقابله با کرونا تشکیل جلسه داده‌اند.

بوریس جانسون که ریاست این نشست را برعهده دارد، احتمال داده همه‌گیری کرونا اجتناب‌ناپذیر است و در صورتی که اوضاح بحرانی شود، ارتش وارد عمل خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر