کد خبر: 98755
A

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع: فضای کسب‌وکار تشنه قانون و سیاست‌گذاری مطلوب است

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع با بیان اینکه برای رسیدن به شعار تولید ملی و جهاد اقتصادی نیازمند سیاست‌های صحیح و لازم برای حمایت از تولید هستیم گفت: دغدغه کنونی تمامی تولیدکنندگان به درستی نشان می‌دهد سیاست‌های چندساله اخیر در خصوص حمایت از تولید کاملاً اشتباه بوده ا و متأسفانه طی سال‌های اخیر تنها راهکاری که مسئولان در نظر گرفته‌اند تزریق منابع بی‌حساب و کتاب برای برخی از صنایع به خصوص صنایع مادر بوده است.

 عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع: فضای کسب‌وکار تشنه قانون و سیاست‌گذاری مطلوب است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع با بیان اینکه برای رسیدن به شعار تولید ملی و جهاد اقتصادی نیازمند سیاست‌های صحیح و لازم برای حمایت از تولید هستیم گفت: دغدغه کنونی تمامی تولیدکنندگان به درستی نشان می‌دهد سیاست‌های چندساله اخیر در خصوص حمایت از تولید کاملاً اشتباه بوده ا و متأسفانه طی سال‌های اخیر تنها راهکاری که مسئولان در نظر گرفته‌اند تزریق منابع بی‌حساب و کتاب برای برخی از صنایع به خصوص صنایع مادر بوده است.

مهدی بستانچی با بیان مطلب فوق افزود: این در حالی است که بیشتر تولیدکنندگان خرد نیازمند ایجاد فضای مناسب تولید با حداقل دغدغه هستند.

رئیس هیات مدیره گروه بستانچی با اشاره به اینکه دغدغه تولیدکننده فقط باید دغدغه مسائل فنی تولید باشد افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان صنایع خرد درگیر ده‌ها مشکل ریزودرشت هستند که علی‌رغم مکاتبات متعدد با مسئولان و نمایندگان مجلس این مشکلات همچنان پا برجا است.

به گفته وی وجود کالاهای قاچاق و غیراستاندارد با قیمت و کیفیت نازل، بی‌ثباتی در مقررات و قوانین از جمله تعرفه‌ها، ممنوعیت‌ها، نرخ‌ها و...،، هزینه‌های جانبی بالای تولید همچون بیمه‌ اجباری کارگران،، رفتار بی‌ثبات صنایع مادر نسبت به ارائه مواد اولیه، ناتوانی دولت در امر نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی، نوسانات ارز، نبود زیرساخت‌های ضروری و حتی اولیه در شهرک‌های صنعتی تنها بخشی از مشکلات کنونی تولیدکنندگان است.

به گفته بستانچی در حال حاضر فضای کنونی کسب‌وکار به‌شدت تشنه قانون و سیاست‌گذاری مطلوب است. 

رئیس هیات مدیره گروه بستانچی با بیان اینکه انتظار داشتیم در سالی که مزین به شعار جهش تولید است از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان که به عنوان خط مقدم تحقق این شعار به شمار می‌رفتند حمایت هایی صورت می گرفت گفت: متأسفانه تا کنون و با گذشت 10 ماه از سال هیچ سیاست قانونی یا بسته حمایتی از بخش تولید نشده و بدون تردید بدون حمایت و کاهش دغدغه های تولید، جهش در تولید صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بروکراسی‌های اداری و سنگ‌اندازی‌های کوچک و بزرگ بر سر راه تولیدکنندگان، حکم تحریم‌های داخلی را پیدا کرده است. خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان از دو جنبه داخلی و خارجی دچار تحریم شده‌اند که با موانع موجود تحریم‌های داخلی سبک تر از تحریم‌های خارجی نیست.

بستانچی در نهایت گفت: تمامی نظام سیاست‎گذاری اعم از دولت، قوه قضاییه و مجلس نه تنها مسئول حمایت از تولید هستند بلکه وظیفه قانونی دارند تا وضعیت تولید ملی را سامان دهند. در این میان نیاز است تولیدکنندگان و کارآفرینان دایره مطالبه گری خود را گسترش دهند و مسئولان در یک فضای سالم حکمرانی و مطالبه گری مطلوب طلب کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر