کد خبر: 98828
A

افزایش سرسام آور عوارض آزاد راه اندیمشک - خرم آباد در سکوت نهادهای نظارتی

در نرخ های اعلام شده توسط وزارت راه؛ نرخ آزاد راه اندیمشک - خرم آباد اعلام نشده است. این در حالی است که این آزاد راه یکی از گرانترین آزادراه های کشور محسوب می شود. این سوال مطرح است که چرا وزارت راه نرخ عوارضی خرم آباد - اندیمشک را اعلام نکرده است؟

افزایش سرسام آور عوارض آزاد راه اندیمشک - خرم آباد در سکوت نهادهای نظارتی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای ماده ۳۴ آئین‌نامه اجرایی قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها که وزیر راه و شهرسازی را مسئول تعیین نرخ عوارض سالانه وسایط نقلیه عبوری از آزادراه‌ها تعیین کرده، است. 

بر اساس این اطلاعیه، نرخ‌های جدید عوارض آزادراهی از ۱۰ دی ماه قابل اجراست. نرخ جدید را (اینجا) بخوانید

اما در نرخ های اعلام شده توسط وزارت راه؛ نرخ آزاد راه اندیمشک - خرم آباد اعلام نشده است. این در حالی است که این آزاد راه یکی از گرانترین آزادراه های کشور محسوب می شود. این سوال مطرح است که چرا وزارت راه نرخ عوارضی  خرم آباد - اندیمشک را اعلام نکرده است؟

رییس بهره برداری آزادراه خرم آباد - پل زال پیشتر گفته بود؛  ترافیک عبوری روزانه در آزادراه خرم آباد – پل زال قبل از این به طور متوسط ۱۳ هزار خودرو بود که اکنون ۱۱ تا ۱۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه است.

وی ادامه داد: نرخ عوارض آزادراهی بر اساس قانون، هر ۱۲ ماه یکبار افزایش می یابد که با توجه به اینکه آخرین افزایش عوارض آزادراه خرم آباد – پل زال شهریور ۹۸ بوده است، نرخ های جدید پس از ۱۶ ماه از فردا دهم دی ماه اعمال خواهد شد.

دستمالچی اضافه کرد: از دهم دی ماه نرخ عوارض سواری در آزادراه خرم آباد – پل زال ۲۱ هزار تومان، وانت ۴۰، مینی بوس ۳۲، کامیونت ۴۵، اتوبوس ۳۷، کامیون ۲ محور ۵۰، کامیون سه محور ۶۵ و تریلی ۷۸ هزار تومان خواهد بود.

سوال اینجاست چرا وزارت راه نرخ عوارضی این آزاد راه را افزایش داده اما در لیست نهایی آن را منتشر نکرده است؟

 

photo_2020-12-31_16-31-26

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر