کد خبر: 150240
A

نگاهی جامع به بروکر آلپاری و بررسی ویژگی‌های آن

انتخاب بروکر از دغدغه‌های هر معامله‌گر در بازارهای مالی است. با وجود تعداد رو به رشد بروکرها در سراسر دنیا بدست معامله‌گران برای انتخاب باز است اما در این بین پیدا کردن بروکری مطابق با ویژگی‌های مورد نظر کاری باشد، سخت و زمان‌بر خواهد بود.

نگاهی جامع به بروکر آلپاری و بررسی ویژگی‌های آن

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اگر در حوزه بازارهای مالی و معامله‌گری فعالیت کنید حتما سری هم به بروکر آلپاری زدید.

انتخاب بروکر از دغدغه‌های هر معامله‌گر در بازارهای مالی است. با وجود تعداد رو به رشد بروکرها در سراسر دنیا بدست معامله‌گران برای انتخاب باز است اما در این بین پیدا کردن بروکری مطابق با ویژگی‌های مورد نظر کاری باشد، سخت و زمان‌بر خواهد بود.

در این مطلب می‌خواهیم با آلپاری، بروکر با سابقه بازارهای مالی آشنا شویم.

images_1677156027_63f75ebbdb4c4

معرفی بروکر آلپاری

از معروف‌‍ترین و قدیمی‌ترین بروکرهای فعال بازارهای مالی که مخصوصا در بین کاربران ایران محبوبیت دارد، بروکر آلپاری ست.

آلپاری در فعالیت 22 ساله خود عملکرد خوبی را از خود نشان داده و به جز داستان بحران فرانک سوئیس و ورشکستگی شعبه انگلستان، نقطه منفی در کارنامه عملیاتی خود ندارد. با وجود سابقه طولانی و عملکرد خوب بروکر آلپاری که علت اطمینان کاربران به این بروکر بوده است، آلپاری هیچگونه مجوز و رگولاتوری معتبری در سطح بین الملل ندارد.

بروکر آلپاری به علت فعالیت با دو شعبه Alpari limited و Alpari international در آدرسهای متعددی ارائه داده است.

برای معامله‌گران کوتاه مدت میزان اسپرد و کمیسیون از مهمترین موارد است که باید مدنظر قرار گیرد. در بروکر آلپاری متناسب با سلیقه معامله‌گران کوتاه مدت و بلند مدت در نظر می‌گیرد. همچنین مقادیر متنوعی لوریج در حساب‌های مختلف آلپاری ارائه می‌‍‌‌‌شود. مثلا در حساب استاندارد متاتریدر 4 لوریج 1:1000 ارائه شده است.

ویژگی‌های آلپاری

هر بروکر ویژگی‌های مختلفی دارد که معامله‌گران را در تصمیم‌گیری به افتتاح حساب در آن راهنمایی می‌کند.

در ادامه نقاط قوت و ضعف بروکر آلپاری که برای معامله‌گران جلب توجه می‌کند بیان می‌کنیم.

نقاط قوت آلپاری

وجه تمایز بروکر آلپاری در مقایسه با سایر بروکرها را می‌توان در موارد زیر پیدا کرد.

  • سابقه عملیاتی طولانی در بازار مالی

  • استفاده از سرورهای قدرتمند

  • تنوع در پلتفرم‌های پشتیبانی به‌صورت آنلاین و در تمام ساعات شبانه روز

  • سازگاری با پلتفرم‌های متاتریدر 4و5 و امکان معامله در آنها

  • اسپردهای پایین

  • ایجاد حساب‌های مختلف متناسب با انواع سلیقه و سرمایه

  • سرعت بالا در نقل و انتقالات و ارائه روش‌های متنوع واریز و برداشت

  • آموزش‌های رایگان برای استفاده‌ی کاربران، مخصوصا آموزش‌ به زبان فارسی

  • طرح‌های تشویقی متنوع

طرح‌های تشویقی و پروموشن در آلپاری

از شاخصه‌های بروکر آلپاری ارائه پروموشن به کاربران است. اگر مشتری وفادار بروکر باشید می‌توانید از کش‌بک و ریبیت استفاده کنید، بدون محدودیت زمان درخواست وجه می‌توانید این مبالغ را نیز از حساب برداشت کنید.

کپی تریدینگ در آلپاری

در بین معامله‌گران حرفه‌ای فعال، افرادی را دنبال کنید و با استفاده از امکان کپی تریدینگ مطابق روش آنها معاملات خود را به‌صورت خودکار در بازار انجام دهید. این ویژگی برای معامله‌گران تازه کار بسیار کاربردی و سودآور خواهد بود.

نقاط ضعف آلپاری

با وجود تمام نقاط قوتی که در یک بروکر می‌توان برشمرد همه بر این موضوع اتفاق نظر داریم که هیچ بروکری به قطع بی‌نقص نیست و می‌توان با اطمینان 100‌درصد و بدون نگرانی به همکاری با بروکرها ادامه داد. آلپاری هم از این قاعده جدا نیست.

نقطه تاریکی که در پرونده عملیاتی بروکر آلپاری وجود دارد به داستان بحران فرانک سوئیس و ورشکستگی شعبه انگلستان این بروکر بر‌می‌گردد. اثرات این تجربه ناخوشایند به‌حدی است که حتی با وجود رشد و حرکت صعودی این بروکر افرادی وجود دارند که به‌واسطه آن تمایل به همکاری با بروکر نداشته باشند.

برخی کاربران از اسپردهای پنهان و باز شدن پندینگ اردرها شکایت کردند. البته این مسئله بسیار کم و در شرایط نوسانی در بازار مشاهده شده است.

مورد بعدی که اطمینان به بروکر آلپاری را متزلزل می‌کند عدم مجوز رگولاتوری بین‌المللی ست. البته این مسئله فقط به آلپاری اختصاص ندارد و تمام بروکرهایی که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند به‌واسطه تحریم‌های علیه ایران، امکان ارائه مجوز معتبر به کاربران ندارند.

انواع حساب در بروکر آلپاری

images_1677156027_63f75ebbe398f

بیشترین تنوع در حساب‌های معاملاتی را می‌توانید در بروکر آلپاری مشاهده کنید که در هر دو پلتفرم‌ متاتریدر 4و5 قابل اجرا هستند. در ادامه انواع حساب‌های موجود در آلپاری را بررسی می‌کنیم.

حساب نانو

در متاتریدر 4 قابل اجراست و ویژگی‌هایی مثل 50‌درصد مارجین برای معاملات پوششی، روش Instant Execution برای اجرای معاملات، حداکثر حجم سفارش 100لات و حداکثر تعداد سفارشات باز 50 ، حداکثر تعداد سفارش‌های معلق 50، حداکثر حجم سفارشات باز 1000و Stop Out 10‍‌درصد دارد.

حساب استاندارد

پیشنهاد مناسبی برای تازه کارهای بازار مالی، استفاده از حساب استاندارد است. نسخه متاتریدر 4 و 5 این حساب ویژگی‌ها مشابهی مثل 50‌درصد مارجین برای معاملات پوششی، روش Instant Execution برای اجرای معاملات، حداکثر حجم سفارش 50‌لات و حداکثر تعداد سفارشات باز 500 دارد و فقط در تعداد سفارش‌های معلق و Stop Out متفاوت هستند که در نسخه متاتریدر 4به ترتیب 100 و 10‌درصد و در نسخه متاتریدر 5 به ترتیب 500 و 20‌درصد است.

حساب ecn

تحت سه حساب ecn، pro.ecn در متاتریدر 4 و ecn در متاتریدر5 ارائه می شود.

نکته قابل توجه در حساب‌های ecn و pro.ecn برای معامله‌گران حرفه‌ای، کمترین زمان تأخیر در اجرای سفارش‌هاست.

در دو حساب ecn و pro.ecn که در پلتفرم متاتریدر 4 اجرا می شودف تمام شرایط یکسان است. 50‌درصد مارجین برای معاملات پوششی، روش Market Execution برای اجرای معاملات، حداکثر حجم سفارش 100‌لات و حداکثر تعداد سفارشات باز 1500 دارد و تعداد سفارش‌های معلق 300 و Stop Out درصد و تنها تفاوت این دو حساب در کمیسیون دریافتی است. در حساب pro.ecn به ازای هر 1 لات 16 دلار کمیسیون دریافت می شود.

در حساب ecn در متاتریدر 5 تمام ویژگی‌های حساب pro.ecn برقرار است و فقط در حداکثر تعداد سفارشات ، که در این نسخه 1000 است، تفاوت دارند.

کدام نمادهای معاملاتی در آلپاری قابل معامله هستند؟

تنوع نمادهای معاملاتی در بروکر موقعیت های سودآور بیشتری پیش روی معامله‌گران قرار می دهد و از این جنبه برای معامله‌گران جذاب است.

در بروکر آلپاری علاوه بر جفت ارزها، امکان معامله در بازار کالا نیز فراهم شده و معاملاتی مثل طلا، نقره، گاز طبیعی و نفت خام نیز قابل انجام است. همچنین برای علاقه‌مندان به بازار سهام و تحلیل‌گران شاخص‌های جهانی امکان معامله روی 11شاخص جهانی و سهام 10 شرکت برتر آمریکا فراهم شده است.

images_1677156027_63f75ebbec50a

روش‌های شارژ حساب و برداشت در آلپاری

بروکر آلپاری روش‌های متنوعی را جهت سهولت انتقال وجه در حساب به کاربران خود ارائه داده است. نکته قابل توجه در روش‌های مختلف انتقال وجه زمان انجام پروسه برداشت و واریز است که در همه روش‌ها یکسان نیست و بسته به روش انتخابی زمان متفاوتی خواهد داشت.

از روش‌های شارژ و برداشت در حساب آلپاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·کارت‌های اعتباری (برای کاربران غیرایرانی)

·انتقالات ریالی با استفاده از تاپ چنج

·اسکریل

·پرفکت مانی

·بیت کوین

·تتر

·نتلر

خدمات بروکر آلپاری به زبان فارسی

مزیت بسیار مهم آلپاری برای کاربران فارسی زبان، ارائه خدمات پشتیبانی به زبان فارسی است. آلپاری فارسی امکانی را فراهم کرده است که کاربران فارسی زبان بتوانند در سریع ترین زمان و به‌صورت 24ساعته از خدمات پشتیبانی به زبان فارسی بهره‌مند شوند. در شرایطی ضروری که معامله‌گران نیاز به اقدامات سریع معاملاتی می‌توانند از راهنمایی‌های کارشناس بروکر به زبان فارسی استفاده کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر