تعمیرگاه گیربکس
تعمیرگاه گیربکس شهر سرویس شما را به خواندن این مقاله دعوت می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تعمیرگاه گیربکس شهر سرویس شما را به خواندن این مقاله دعوت می کند.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک شهر سرویس با گارانتی گیربکس تمامی اتومبیل ها را تعمیر می کنید.
کار گیربکس در خودرو انتقال قدرت تولید شده توسط موتور به چرخ ها برای به حرکت درآوردن خودرو است که این اجازه را به راننده میدهد که سرعت خودرو را کنترل کند و نیز بتواند جهت حرکت خودرو را به عقب یا جلو تغییر دهد.
انواع گیربکس
گیربکس های مختلفی وجود دارد که در ادامه به توضیحات آن ها می پردازیم.
1.گیربکس دستی
در این نوع گیربکس راننده میبایست با گرفتن کلاج با پا و تعویض دنده با دست دنده و رها کردن کلاج توسط راننده قدرت موتور را به چرخها انتقال دهد که راننده متناسب با سرعت دنده را بصورت دستی انتخاب میکند و حتی راننده میتواند برای کنترل خودرو در سرازیری و شرایط برفی از دنده سنگین استفاده کند مهمترین اشکال این نوع گیربکس در هماهنگی رها کردن کلاج و مقدار فشردن گاز توسط راننده است که نیاز به تمرین و مهارت دارد و همچنین خستگی در پا به دلیل تکرار کلاج گیری در ترافیک است.
2.گیربکس اتوماتیک
در این نوع گیربکس راننده نیازی به گرفتن کلاج و تعویض دنده با دست دنده را ندارد و خود گیربکس به طور اتوماتیک تعویض دنده میکند و از دنده مناسب استفاده میکند و فقط راننده با فشار دادن به پدال گاز خودرو شروع به حرکت میکند و راننده به جای دست دنده از شیفتر برای تعیین وضعیت حرکت استفاده میکند که دارای دنده پارک (به دلیل اینکه درگیری دنده ها توسط فشار هیدرولیکی صورت میگیرد در هنگام پارک و خاموش بودن موتور دنده ای درگیر نمیباشد و در حقیقت ماشین خلاص است.
برای جلوگیری از حرکت ناگهانی خودرو در حالت پارک با استفاده از یک زبانه و قفل کردن شافت اصلی گیربکس از حرکت ناگهانی چرخها خودداری میکند) دنده عقب دنده خلاص و دنده درایو یا حرکت به جلو است و دنده ال ( ال ۱ و ال۲ و ال۳ که همان دنده سنگین در گیربکس های دستی میباشد یعنی همان دنده ۱ و ۲ و ۳ ) که گیربکس اتوماتیک در مدل های ۴ و ۶ و ۸ و ۹ و ۱۰ سرعته ( دنده ) وجود دارد که پیشرفت های زیادی کرده است و امروزه این نوع گیربکس بیشترین استفاده را در خودرو ها دارد
3.گیربکس CVT
در این نوع گیربکس نیز همانند گیربکس اتوماتیک خبری از کلاج نیست ولی تعویض دنده ها به صورت پیوسته انجام می شود و تعویض دنده ها احساس نمی شود یعنی اینکه دنده ها دارای یک تناسب ثابت هستند بعنوان مثال اگه دنده یک دارای ۲۰ دندانه باشد دنده دو دارای ۱۵ دندانه است و دنده سه ۱۰ دندانه دارد و این تناسب بصورت ثابت در دنده های دیگر ادامه میابد و اگر نیازی به توانی بین این تناسب باشد مثلا دنده ای بین یک و دو یعنی دنده ۱.۵ یا مثلا ۱۷ دندانه این امکان وجود ندارد که در برخی از حلتها موجب این وضعیت میشود که دائما گیربکس بین دو دنده تغییر وضعیت میدهد زیرا یک دنده دور موتور را بالا میبرد و در دنده دوم بعلت عدم توان مناسب دور موتور افت میکند که این مشکل در این نوع گیربکس حل شده است
4.گیربکس دو کلاچه DCT
در این نوع گیربکس ساختاری شبیه گیربکس دستی دارد اما با استفاده از یک کلاج برای دندههای فرد ( دنده ۱ و ۳ و ۵ ) و کلاج دوم برای دندههای زوج ( ۲دنده ۲ و ۴ و ۶ ) با استفاده از یک پردازنده الکترونیکی برای انتخاب دنده مناسب و قطعات الکترومکانیکی و هیدرولیکی ( جهت تعویض دنده ) تعویض دندهها را به صورت اتوماتیک به عهده دارد این نوع گیربکس بدلیل بخش بندی قطعات بطور مجزا لذا در هنگام تعمیر نیازی به خرید کیت کامل و هزینه زیاد نیست و هر بخش بطور مجزا همانند گیربکس دستی قابل تعمیر است.
اگر به دنبال تعمیرگاه تویوتا کمری هستید، البته نه فقط تویوتا کمری و یا فقط این برند، هر برند خودرو ژاپنی و کره ای و اروپایی توسط شهر سرویس با گارانتی ویژه تعمیر می شود، کافیست با ما به شماره 09124012947 تماس بگیرید.
در گیربکس های اتوماتیک و CVT و DCT که در برند های مختلف خودرو به کار گرفته شدهاند از امکاناتی زیر برخوردار هستند.
تیپ ترونیک : که راننده میتواند تمامی دندهها را به صورت دستی نیز تعویض کند
تیپ ترونیک S : که راننده بدون فعال سازی حالت دستی میتواند دندهها را دستی تعویض کند و هر زمان که مبادرت به تعویض دستی دنده ننماید سیستم به صورت خودکار عمل میکند
وضعیت برفی : راننده میتواند در شرایط برفی و لغزندگی مسیر از این حالت استفاده کند که گیربکس بهترین کنترل را در سرعت و دنده مناسب در این شرایط را انتخاب میکند و تا حد ممکن از لیز خوردن و از دست رفتن کنترل جلوگیری کند
وضعیت اسپرت : راننده با استفاده از این وضعیت میتواند از رانندگی سریع و خشن استفاده کند یعنی اینکه راننده میتواند با حداکثر دور موتور و تعویض دنده های بلند (استفاده از یک دنده با دور موتور حداکثر) به صورت اتوماتیک لذت ببرد.
تعمیرگاه کیا سراتو غرب تهران که 0 تا 100 تعمیرات این خودرو برند کره ای انجام می دهد و تا 50 هزار کیلومتر گارانتی می کند، مجموعه شهر سرویس است.
تکنسین ها و مهندسین تعمیرگاه خودرو شهر سرویس همگی دوره های بین المللی دیده اند. با ما در ارتباط باشید.