کد خبر: 102714
A

پرواز فرمانده سنتکام در نزدیکی قشم

یورونیوز مدعی شد : فرمانده سنتکام اخیرا با بالگرد از بالای تنگه هرمز عبور کرد و به ۴۵ کیلومتری جزیره قشم در آنسوی تنگه نزدیک شد. فرمانده سنتکام پس از این پرواز و نزدیک شدن به جزیره قشم، لبخند زنان گفت: «مه بود و نتوانستم خوب آنجا را ببینم!»

پرواز فرمانده سنتکام در نزدیکی قشم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز، ژنرال مکنزی روز یکشنبه در جریان بازدید از کشور عمان به خبرگزاری فرانسه گفت: «فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده که همه طرف‌ها خویشتن‌داری و احتیاط به خرج دهند تا ببینیم که اوضاع چطور پیش می‌رود.»

فرمانده سنتکام در عین حال هشدار داد که نیروهای تحت فرماندهی وی برای هر احتمالی آماده هستند.

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در خاورمیانه افزود: «در ماه‌های آینده خیلی چیز‌ها روشن خواهد شد.»

فرمانده سنتکام در ادامه گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که ایرانی‌ها باید برای شناسایی خود به عنوان عضوی مسئول از جامعه جهانی تلاش کنند و با کنار گذاشتن آنچه وی «فعالیت‌های مخرب و مضر» خواند به گونه‌ای عمل کنند که به عنوان یک کشور با ثبات در منطقه شناخته شوند.

 

این بخش از سخنان ژنرال مکنزی در ادامه انتقاد‌های شدید ایالات متحده نسبت به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و به طور ویژه حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در عراق،‌ لبنان و یمن است که ایالات متحده مدعی است تهران بواسطه آنها به بی ثباتی در منطقه دامن می‌زند.

 

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه به همین دلیل تنگه هرمز را در کانون اصلی سفر خود به عمان قرار داد و در جریان این سفر با رئیس جدید ستاد کل ارتش عمان دیدار و گفتگو کرد.

 

مکنزی روز شنبه همچنین از یک پایگاه دریایی ارتش عمان در خصب که ماموریت کنترل بر بخشی از ترافیک دریایی در تنگه هرمز را برعهده دارد، بازدید کرد.

وی همچنین با بالگرد از بالای تنگه هرمز عبور کرد و به ۴۵ کیلومتری جزیره قشم در آنسوی تنگه نزدیک شد.

فرمانده سنتکام پس از این پرواز و نزدیک شدن به جزیره قشم، لبخند زنان گفت: «مه بود و نتوانستم خوب آنجا را ببینم!»

 

سلطان‌نشین عمان از کشورهای منطقه خلیج فارس است که همزمان روابط خوبی با ایالات متحده و ایران دارد. این کشور که ایالات متحده از چند پایگاه هوایی آن برای ماموریت‌های نظامی استفاده می‌کند نقش مهمی در شکل گیری گفتگو‌های مقدماتی پیشین میان تهران و واشنگتن پیش از مذاکرات رسمی منتج به توافق هسته‌ای داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر