کد خبر: 106549
A

محمدبن‌سلمان: امیدواریم رابطه خوبی با ایران داشته باشیم؛مشکل رفتار منفی آنها در منطقه است

"محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سه‌شنبه شب در یک نطق تلویزیونی گفت: به دنبال روابط خوب با ایران هستیم. وی افزود: نمی خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشد، بلکه میخواهیم ایران کشوری شکوفا باشد و توسعه یابد، ما در ایران و آنها در عربستان منافع دارند و [این خواسته] ما برای آن است تا منطقه و جهان به سوی رشد و شکوفایی حرکت کند.

محمدبن‌سلمان: امیدواریم رابطه خوبی با ایران داشته باشیم؛مشکل رفتار منفی آنها در منطقه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه خبری "الجزیره" قطر، بن سلمان تصریح کرد: ایران همسایه ماست و امیدواریم که روابط خوبی با آن داشته باشیم.

وی افزود: نمی خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشد، بلکه میخواهیم ایران کشوری شکوفا باشد و توسعه یابد، ما در ایران و آنها در عربستان منافع دارند و [این خواسته] ما برای آن است تا منطقه و جهان به سوی رشد و شکوفایی حرکت کند.

ولیعهد عربستان در خصوص روابط کشورش در دوران جوبایدن رییس جمهوری آمریکا هم مدعی شد: عربستان با دولت بایدن در خصوص ۹۰ درصد مسائل توافق دارد.مشکل رفتار منفی ایران است.

وزیر دفاع سعودی بدون اشاره به نقض مکرر توافق آتش‌بس از سوی کشورش در یمن ادعا کرد: حوثی‌ها باید توافق آتش‌بس را بپذیرند و بر سر میز مذاکرات بنشینند.

ولیعهد عربستان افزود: از حوثی‌ها میخواهیم که برای پایان دادن به جنگ بر سر میز مذاکرات بنشینند و ابتکار عمل سعودی برای حل یمن همچنان باپرجاست.

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان اوایل فروردین ماه از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر