کد خبر: 106967
A

آمریکا : انتخابات بر مذاکرات هسته ای تاثیری نمی‌گذارد، چون رهبر ایران تصمیم‌ها را می‌گیرد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در خصوص تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایران بر روند مذاکرات هسته‌ای گفت که رهبر جمهوری اسلامی تعیین کننده رویکرد و خط مشی‌های اصلی ایران در مذاکرات برجام بوده است.

 آمریکا : انتخابات بر مذاکرات هسته ای تاثیری نمی‌گذارد، چون رهبر ایران تصمیم‌ها را می‌گیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن در مصاحبه با رولا خلف، از روزنامه «فایننشال تایمز» گفت که نمی‌خواهد درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران بر مذاکرات غیر مستقیم آمریکا با ایران در چارچوب کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش گمانه‌زنی کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت، ببیند، نمی‌خواهم وارد حدسیات (درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران) شوم و این‌که این نتیجه یا آن نتایج انتخابات ایران چه تاثیری بر مذاکرات هسته‌ای خواهد گذاشت. روشن است که رهبر در سیستم ایران تصمیم‌گیرنده است و او کسی است که تصمیمات بنیادین و اساسی در مورد رویکرد ایران را اتخاذ می‌کند.

طی روزهای اخیر گمانه زنی‌هایی در خصوص کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران مطرح شده بود، از جمله این که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده اصلی ایران در توافق هسته‌ای نیز در انتخابات حضور خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه در خصوص مذاکرات احیای برجام در وین گفت که «برخی پیشرفت‌ها» در این مذاکرات به دست آمده اما همچنان مسیر طولانی برای طی شدن در مذاکرات هسته‌ای وجود دارد.

آنتونی بلینکن گفت، هنوز باید ببینیم که آیا ایران مایل و قادر است تصمیم‌گیری‌های لازم برای بازگشت به اجرای تعهدات خود را اتخاذ کند یا نه. و من فکر می‌کنم همانطور که یکی از همکارانم روز گذشته گفت، مسیر پیش رو طولانی‌تر از مسیر پیموده شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دور سوم مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام روز شنبه ۱۱ اردیبهشت به پایان رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر