کد خبر: 112950
A

۲۶ هزار و ۵۰۰ روادید ویژه به افغان ها برای ورود به آمریکا داده شد

۲۶ هزار و ۵۰۰ روادید ویژه افغانستان به مترجمان و سایر افرادی که با نیروهای دولتی آمریکا و غیرنظامیان در افغانستان کار می کنند، اختصاص داده شده که می توانند اعضای نزدیک خانواده خود را نیز همراه داشته باشند

۲۶ هزار و ۵۰۰ روادید ویژه به افغان ها برای ورود به آمریکا داده شد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از تارنمای هیل، این مصوبه با ۴۰۷ رای موافق در برابر ۱۶ رای مخالف تصویب شد و کاخ سفید از این مصوبه حمایت کرده است.

این طرح که همزمان با پایان ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان (۳۱ اوت) به تصویب رسیده است، برای تایید نهایی باید در مجلس سنای آمریکا تصویب شود.

در صورت تصویب نهایی، این طرح شامل خانواده های افرادی می شود که هنگام همکاری با نظامیان آمریکایی در افغانستان، جان خود را از دست داده اند. آن دسته از نیروهای سازمان های غیردولتی آمریکا نیز که نیروی افغانستانی دارند، شامل این مصوبه خواهند شد.

دولت بایدن اعلام کرده است دسته اول شهروندان افغانستانی متقاضی که در آخرین مراحل روند دریافت روادید هستند، انتظار می رود تا یک هفته دیگر به پایگاه نظامی فورت لی در ویرجینیا منتقل شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اکنون ۲۶ هزار و ۵۰۰ روادید ویژه افغانستان به مترجمان و سایر افرادی که با نیروهای دولتی آمریکا و غیرنظامیان در افغانستان کار می کنند، اختصاص داده شده که می توانند اعضای نزدیک خانواده خود را نیز همراه داشته باشند.

دولت بایدن می گوید تاکنون ۲۰ هزار متقاضی وجود دارد که نیمی از آنها مراحل اولیه بررسی روادید را طی نکرده اند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری آمریکایی، قطر و کویت از آخرین کشورهایی هستند که به عنوان میزبان احتمالی ذکر شده اند اما مقامات آمریکایی این هفته اعلام کردند که هنوز توافقی برای اعلام در این زمینه ندارند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا 17 تیرماه اعلام کرد مأموریت نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) پایان می‌یابد.

وی در توجیه دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان با بیان اینکه ورود ما به این کشور برای نابودی بن لادن و تضعیف القاعده بود که هر دو هدف محقق شدند، گفت اقدامات لازم برای مترجمان و افغان‌هایی که به مأموریت آمریکا در افغانستان کمک کردند ،انجام خواهد شد.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا، افرادی که مشاغل پرخطر داشتند می‌توانند خارج از خاک افغانستان منتظر گذراندن فرایند روادید خود شوند تا خطر کمتری متوجه آنها شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر