کد خبر: 117806
A

محبوبیت رئیس جمهور آمریکا باز هم کاهش یافت/ ۴۹ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن را قبول ندارند

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از چند بحران داخلی و خارجی کاهش یافته است.

محبوبیت رئیس جمهور آمریکا  باز هم کاهش یافت/ ۴۹ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن را قبول ندارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از چند بحران داخلی و خارجی کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، با توجه به یک نظرسنجی جدید از سوی مرکز تحقیقات روابط عمومی وابسته به خبرگزاری آسوشیتدپرس (NORC ) محبوبیت بایدن که یکی از شعارهایش ایجاد اتحاد و احیای شایستگی در دولت این کشور بود، کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۵۰ درصد از مردم آمریکا عملکرد بایدن را تایید کرده و ۴۹ درصد دیگر وی را تایید نمی‌کنند. در ماه اوت نرخ محبوبیت بایدن ۵۴ درصد و در ماه جولای محبوبیت وی در میان مردم آمریکا ۵۹ درصد بود.

از جمله دلایل کاهش محبوبیت بایدن خروج آشفته و جنجالی آمریکا از افغانستان، رفتار غیر انسانی نیروهای مرزی آمریکا با مهاجران هاییتی، تهدید بزرگ سویه دلتای ویروس کرونا در این کشور و تلاش بایدن برای تایید سیاست‌های مالیاتی، زیرساختی و اقتصادی در کنگره بیان شده است.

محبوبیت بایدن در میان دموکراتها و مستقل‌ها نیز کاهش یافته است. از ماه جولای تاکنون محبوبیت وی در میان دموکرات‌ها از ۹۲ درصد به ۸۵ درصد و در میان مستقل‌ها که به هیچ یک از جریان‌های دموکرات یا جمهوری خواه وابسته نیستند از ۶۲ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافته است. در میان جمهوری خواهان محبوبیت بایدن تغییر نکرده است و همچنان ۱۱ درصد از آنها عملکرد وی را تایید می‌کنند.

تنها ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند این کشور در مسیر درست پیش می‌رود. این درحالی است که در ماه‌های اول ریاست جمهوری بایدن بیش از نیمی از مردم آمریکا نظر متفاوتی داشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد اقتصادی بایدن را تایید می‌کنند  که نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته اما این میزان در ماه مارس ۶۰ درصد بود.

همچنین ۵۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند بایدن در زمینه مدیریت کرونا عملکرد خوبی داشته است. در ماه اوت نیز بایدن از نرخ محبوبیت مشابهی در این زمینه برخوردار بود اما در ماه جولای بیش از ۶۹ درصد از مردم آمریکا عملکرد رییس جمهوری این کشور در زمینه کرونا را تایید می‌کردند.

۴۶ درصد از آمریکایی ها عملکرد بایدن در زمینه امنیت ملی را قابل قبول و ۵۲ درصد غیرقابل قبول می دانند.

این نظرسنجی که پس از اعلام توافق همکاری آمریکا، استرالیا و انگلیس (آکوس) انجام شده نشان داد که ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها، روابط دولت شان  با متحدان را قابل قبول می‌دانند.

از میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی فقط ۳۵ درصد عملکرد بایدن در زمینه مدیریت اوضاع پناهجویان را قابل قبول می‌دانند که نسبت به ماه آوریل با ۴۳ درصد، کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

این نظرسنجی از میان ۱۰۹۹ شهروند آمریکایی و از  ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهر) با حاشیه خطای ۴.۲ درصد انجام شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر