کد خبر: 125853
A

بغداد خواستار نشست مشترک سوریه، ترکیه و عراق برای حل مساله آب فرات شد

وزیر منابع آبی عراق اعلام کرد که مقدمات برگزاری نشست سوریه، عراق و ترکیه در بغداد در سطح وزیران برای بررسی پرونده آب در حال انجام است.

بغداد خواستار نشست مشترک سوریه، ترکیه و عراق برای حل مساله آب فرات شد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ «مهدی رشید الحمدانی» در گفت‌وگو با روزنامه سوری «الوطن» عنوان کرد که مشارکت طرف‌های سوری در مذاکرات به‌ویژه در خصوص سهم سوریه و عراق در آب‌های رود فرات ضروری است.

الحمدانی با بیان اینکه موضوع بررسی پرونده آب با ترکیه متوقف نشده است، خاطرنشان کرد: «نشانه‌هایی از بهبود و پیشرفت در این پرونده با طرف ترکیه‌ای وجود دارد».

روز چهارشنبه گذشته مهدی رشید الحمدانی وزیر منابع آبی عراق در سفری به سوریه با تعدادی از مقامات سوری دیدار و در خصوص وضعیت آب و چالش‌های وضعیت آب در دو کشور و همکاری‌ها در جهت ارتقای آن و همچنین حفظ حقوق آب دو کشور در رودخانه‌های دجله و فرات بحث و تبادل نظر کرد.

اخیراً یک هیئت عراقی به دمشق شده است و در مورد تقویت همکاری‌های سوریه و عراق در زمینه آب گفت‌وگو کردند که در جریان این دیدار در خصوص ساماندهی پرونده آب بین دو کشور توافق شد.

سوریه و عراق، طرف ترکیه را به کاهش میزان رهاسازی آب از رودخانه‌های دجله و فرات که بر سهمیه آب ورودی به هر دو کشور تأثیر منفی می‌گذارد، متهم کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر