کد خبر: 127378
A

با درخواست آتش‌بس/ گفت‌وگوی روسیه-اوکراین دیر یا زود آغاز می‌شود

رئیس جمهوری اوکراین امروز (جمعه) اعلام کرد، گفت‌وگو بین روسیه و اوکراین درباره توقف خصومت دیر یا زود آغاز می‌شود.

با درخواست آتش‌بس/ گفت‌وگوی روسیه-اوکراین دیر یا زود آغاز می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در یک سخنرانی ویدوئویی به دو زبان روسی و اوکراینی خطاب به شهروندان کشورش گفت: دیر یا زود روسیه با ما گفت‌وگو خواهد داشت و به ما می‌گوید که چطور خصومت را پایان دهیم و این تهاجم را متوقف کنیم. هر قدر که گفت‌وگوها زودتر آغاز شود، ضرر روسیه کمتر خواهد بود.

زلنسکی در این سخنرانی خواستار آتش‌بس از سوی روسیه شد.

وی با بیان اینکه جهان همچنان از دور به تماشای آنچه در اوکراین می‌گذرد ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه کافی نیست.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: ما به تنهایی از کشورمان دفاع می‌کنیم. چه کسی حاضر است در کنار ما بجنگد؟ من کسی را نمی‌بینم. هیچکس حاضر نیست تضمین کند که اوکراین در نهایت به عضویت ناتو در خواهد آمد. همه می‌ترسند، همه ساکت هستند. آنها پاسخ دادند که با ما هستند، اما حاضر نیستند ما را به عضویت ائتلاف ناتو درآورند.

زلنسکی همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت، گروه‌های خرابکار دشمن وارد کی‌یف پایتخت شده‌اند و از مردم خواست مراقب باشند و قوانین منع آمد و شد را رعایت کنند.

رئیس جمهوری اوکراین در پایان تاکید کرد، تا زمانی که حملات متوقف شود "از کشور خود دفاع خواهیم کرد".

خبرگزاری رسمی اوکراین، اوکرینفورم نیز گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی در یک پیام ویدیویی در فیسبوک گفت ارتش اوکراین موفق شده است تقریبا از تمامی قلمروی کشور محافظت کند.

زلنسکی همچنین به باز پس‌گیری فرودگاه "هوستومل" در منطقه کی‌یف از نیروهای روسیه اشاره کرد.

وی با اشاره به اطلاعات اولیه نیز گفت‌، حداقل ۱۳۷ نفر شامل سربازان و غیرنظامیان در روز نخست حملات روسیه کشته شدند. روسیه حدود ۳۰ تانک، حدود ۱۳۰ خودروی زرهی، هفت جنگنده و شش هلیکوپتر را از دست داده است.

دیشب زلنسکی درباره تشدید حملات به پایتخت هشدار داده بود و گفته بود که قصد ترک پایتخت را ندارد و می‌داند که در حال حاضر هدف شماره یک روسیه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر