کد خبر: 141536
A

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: گزارش‌ها نشان می دهد ایران در حال تامین پهپاد روسیه است/تردیدی در تحریم ایران نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تهدید ایران به تحریم های جدید گفت: هیچ تردیدی در خصوص تحریم ایران درباره گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایران در حال تامین پهپاد برای روسیه بوده، نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: گزارش‌ها نشان می دهد ایران در حال تامین پهپاد روسیه است/تردیدی در تحریم ایران نمی‌کنیم

اتحادیه اروپا امروز ایران را با تحریم های جدید روبه رو کرد. دولت آمریکا هم حالا با اتهام کمک تسلیحاتی به روسیه ایران را تهدید به تحریم های جدید کرده است.

 «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره هرگونه همکاری با ایران در خصوص پهپادها و موشک‌های بالستیک هشدار داد و گفت:«هیچ تردیدی در خصوص تحریم ایران درباره گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایران در حال تامین پهپاد برای روسیه بوده، نمی‌کنیم».

وی خاطر نشان کرد:«همه طرف‌ها را از هرگونه تعامل با ایران در زمینه پهپادها و موشک‌های بالستیک برحذر می‌داریم».

پاتل خاطر نشان کرد: «با همکاری همپیمانان و شرکا برای اعمال تحریم علیه ایران اقدام خواهیم کرد و همچنان به بازخواست روسیه ادامه خواهیم داد. به افزایش کمک‌های امنیتی بی‌سابقه به اوکراین از جمله سامانه‌های دفاع موشکی ادامه می‌دهیم.

در حالی که آمریکا و برخی کشورهای غربی طی روزهای اخیر  چند بار مدعی شده‌اند که پهپادهای مورد استفاده روسیه در حملات علیه اوکراین ساخت ایران بوده اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز بارها این ادعاها را رد کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر