کد خبر: 150907
A

تبادل آتش بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آرتساخ

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی اقدام تحریک‌آمیز از سوی ارمنستان شد و افزود در نتیجه تبادل تیر، دو طرف متحمل زخمی و تلفات شدند.

تبادل آتش بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آرتساخ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «آذرنیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد امروز (یکشنبه) پنجم مارس ارمنستان بار دیگر به اقدام تحریک‌آمیز علیه جمهوری آذربایجان دست زد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانه خود مدعی شد: اطلاعات عملیاتی درباره انتقال تجهیزات نظامی، مهمات و پرسنل از جمهوری ارمنستان از طریق جاده خاکی خانکندی-خلفالی-تورشسو به خاک جمهوری آذربایجان جایی که نیروهای حافظ صلح روسیه به طور موقت مستقر است، دریافت شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: برای راستی‌آزمایی اطلاعات واصله، یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان تلاش کردند خودروهای مشکوک را متوقف و بازرسی کنند که در آن زمان ارمنی‌ها تیراندازی کردند. در نتیجه تبادل تیر، دو طرف متحمل زخمی و تلفات شده‌اند.

طبق این گزارش، رسانه‌های ارمنستانی هم مدعی تلاش‌های خرابکارانه شدند و از سه کشته و یک زخمی در طرف خود خبر دادند.

به گزارش ترند، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بخش دیگری از این بیانیه اعلام کرد حادثه امروز بار دیگر ضرورت ایجاد ایست بازرسی در جاده لاچین-خانکندی را نشان می‌دهد.

تنش‌ و اتهام‌زنی بین این دو جمهوری همسایه در حالی است که پیش‌تر، نخست‌وزیر ارمنستان مدعی شد جمهوری آذربایجان در تدارک تجاوز گسترده علیه این کشور است.

«نیکول پاشینیان» در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان گفت که ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پراگ به توافق رسیدند که روند تحدید حدود مرز بین دو کشور بر اساس «اعلامیه آلماآتا» خواهد بود، اما در کمال تعجب رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان بعدا اعلام کرد که تحدید حدود باید بر اساس نقشه‌های تاریخی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر