کد خبر: 151816
A

اسامی ۴ شرکت و ۳ فرد تحریم شده در ایران و ترکیه به دلیل صدور تجهیزات پهپاد

خزانه داری آمریکا ۴ شرکت و ۳ فرد را در ایران و ترکیه را به دلیل صدور تجهیرات پهپاد تحریم کرد. بنا بر بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه منتشر کرد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه در هماهنگی با پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، چهار نهاد و سه فرد را در ایران و ترکیه به دلیل مشارکت‌شان در فراهم کردن تجهیزات - شامل موتورهای ساخت اروپا برای استفاده در پهپاد - برای برنامه پهپاد و تسلیحات نیروهای نظامی ایران مشخص کرده است

 اسامی ۴ شرکت و ۳ فرد تحریم شده در ایران و ترکیه به دلیل صدور تجهیزات پهپاد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز اول فروردین اعلام کرد که چهار نهاد و سه فرد دست‌اندرکار تهیه تسلیحات ساخت پهپاد در ترکیه و ایران تحریم کرده است.

بنا بر بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه منتشر کرد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه در هماهنگی با پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، چهار نهاد و سه فرد را در ایران و ترکیه به دلیل مشارکت‌شان در فراهم کردن تجهیزات - شامل موتورهای ساخت اروپا برای استفاده در پهپاد - برای برنامه پهپاد و تسلیحات جمهوری اسلامی مشخص کرده است.

بنا بر این بیانیه، این شبکه به نیابت از وزارت دفاع و بخش لجستیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته است.

برایان نلسون، قائم مقام وزارت خزانه داری ایالات متحده در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این باره ادعا کرد: «گسترش مستدل پهپاد و تسلیحات متعارف از سوی ایران به گروههای نیابتی‌اش همچنان امنیت منطقه و ثبات جهان را خدشه‌دار می‌کند.»

چهار نهاد تحریم شده عبارتند از:

مرکز فناوری دفاعی و پژوهش‌های علمی، وابسته به وزارت دفاع و بخش لجستیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران. این نهاد پیش از این مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

شرکت مهندسی صنعتی «فرازان.» این شرکت تلاش کرد موتورهای توربین ساخت اروپا به ارزش ده‌ها هزار دلار را برای استفاده در پهپادها و موشک‌های زمین به هوای ایران فراهم کند.

شرکت «اوزون سپور» که تسهیل‌کننده روند تهیه انواع اقلام با کاربرد دفاعی برای مرکز فناوری دفاعی و پژوهش‌های علمی ایران بود.

شرکت «سلین». این نهاد تأمین‌کننده دوربین‌های تصویربرداری حرارتی، ساختارهای رایانه‌ای، و ابزار دیگر بود.

سه فرد تحریم‌شده نیز عبارتند از:

امان‌الله پایدار، مدیر تجاری و عامل فراهم سازی تجهیزات در مرکز فناوری دفاعی و پژوهش‌های علمی ایران.

مورات بوکی، مسئول شرکت «اوزون سپور».

و اصغر محمودی، صاحب و مسئول اصلی شرکت فن آوری «سلین».

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح کرده است که همه دارایی‌ها و منافع این افراد و نهادها در خاک آمریکا باید مصادره شود. افزون بر آن، هر کسی که در معاملاتی با افراد و نهادهای نامبرده وارد عمل شود احتمالاً خود نیز مشمول تحریم خواهد شد. به گفته این وزارتخانه، هر نهاد مالی خارجی که عامدانه معاملات آن افراد و نهادها را تسهیل کند یا برای آنها خدمات مالی برجسته فراهم آورد ممکن است با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر