کد خبر: 155372
A

اردوغان: به خواست خداوند مردم دوباره مرا انتخاب خواهند کرد

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور فعلی ترکیه شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۸می) ابراز اطمینان کرد که مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ۲۸ ماه می برگزار شود، مجدداً انتخاب خواهد شد.

اردوغان: به خواست خداوند مردم دوباره مرا انتخاب خواهند کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور فعلی ترکیه شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۸می) ابراز اطمینان کرد که مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ۲۸ ماه می برگزار شود، مجدداً انتخاب خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان طی شرکت در یک نشست انتخاباتی در استانبول گفت: شهروندان ترکیه با رای دادن به ائتلاف مردم و کمک به کسب ۳۲۲ کرسی از مجموع ۶۰۰ کرسی نمایندگی در پارلمان توسط آن، شکل قانونگذاری موردنظر خود را نشان دادند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: «به خواست خداوند، همه ما مطمئن هستیم که مردم مجدداً ریاست جمهوری را برای یک دوره ۵ ساله دیگر به من خواهند سپرد و در دور دوم [انتخابات] با آرا و درصد خود رکوردی را ثبت خواهند کرد».

روز یکشنبه (۱۴می) ترکیه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بود؛ اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی ترکیه و نامزد «ائتلاف مردم» با «کمال قلیچداراوغلو»، رهبر حزب جمهوری خلق و «سنان اوغان»، نامزد «ائتلاف آتا» رقابت کرد.

کمیسیون عالی انتخابات ترکیه روز بعد، دوشنبه رسماً اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ می برگزار می شود؛ زیرا هیچ نامزدی بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب نکرده است. اردوغان ۴۹.۵۱ درصد آرا، قلیچداراوغلو ۴۴.۹۲ درصد و سنان اوغان نیز ۵.۱۷ درصد آرا را به دست آوردند.

 اردوغان، روز چهارشنبه (۱۷می) از طریق حساب رسمی خود در «توئیتر»، پیامی برای جوانان کشورش فرستاده و نوشت:  جوانان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری از اراده خود دفاع کردند، مطمئنم آنان در دور دوم حمایت قوی‌تری از من خواهند داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر