کد خبر: 155707
A

فراخوان طالبان برای زنان استاد و دانشجو برای تحصیل و کار در قندهار

مسئولان ریاست بهداشت همگانی طالبان در قندهار می‌گویند که از تمام استادان و دانشجویان زن «انستیتوت علوم صحی» (انستیتو علوم پزشکی) در این ولایت خواسته شده است که به سر کار و کلاس‌های درس‌شان حاضر شوند. به نوشته روزنامه اطلاعات روز افغانستان، این مسئولان روز سه شنبه دوم جوزا (خرداد) گفته‌اند که این تصمیم را پس از یک نشست مشترک طی دو روز گذشته با مقامات ریاست امر به معروف و نهی از منکر گرفته‌اند.

فراخوان طالبان برای زنان استاد و دانشجو برای تحصیل و کار در قندهار

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مسئولان ریاست صحت عامه (بهداشت همگانی) طالبان در قندهار می‌گویند که از تمام استادان و دانشجویان زن «انستیتوت علوم صحی» (انستیتو علوم پزشکی) در این ولایت خواسته شده است که به سر کار و کلاس‌های درس‌شان حاضر شوند. به نوشته روزنامه اطلاعات روز افغانستان، این مسئولان روز سه شنبه دوم جوزا (خرداد) گفته‌اند که این تصمیم را پس از یک نشست مشترک طی دو روز گذشته با مقامات ریاست امر به معروف و نهی از منکر گرفته‌اند.

با این حال برای بازگشت زنان به فضای کار و تحصیل در مراکز پزشکی خصوصی در قندهار، هنوز هیچ نتیجه یا تصمیمی اعلام نشده است.

در دانشکده دولتی علوم پزشکی قندهار، دانشجویان دختر در بخش‌های قابلگی (مامایی)، پرستاری، روان‌شناسی و دندان‌پزشکی تحصیل می‌کنند.

طالبان ورود دختران را به تمام مراکز آموزشی دولتی و خصوصی در افغانستان منع کرده و به دختران نیز اجازه نمی‌دهد که از صنف (کلاس) ششم به بالا در مکتب (مدرسه) تحصیل کنند.

منبع: رادیو فرانسه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر