کد خبر: 155869
A

چهار سال و نیم زندان برای مردی که پایش را روی میز نانسی پلوسی گذاشت

«ریچارد بارنت» فردی که در جریان شورش و حمله به کنگره آمریکا وارد دفتر نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا شد و پایش را روی میز گذاشت، به چهار و نیم سال زندان محکوم شده است.

چهار سال و نیم زندان برای مردی که پایش را روی میز نانسی پلوسی گذاشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از بی‌بی‌سی، ریچارد بارنت جزو افرادی بود که در راستای حمایت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور وارد کنگره ایالات متحده شد.

مقامات گفتند که این فرد در زمان شورش به کنگره مسلح بود و می‌توانست به نانسی پلوسی آسیب بزند.

عکسی از ریچارد بارنت پس از ورودش به دفتر پلوسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و جنجال برانگیز شد؛ او درحالیکه پشت میز نانسی پلوسی نشسته بود، یک پایش را هم روی میز این رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گذاشته بود.

او با هشت فقره اتهام مواجه است که از جمله آن‌ها می‌توان به ورود به محوطه ساختمان دولتی، حمل سلاح مرگبار و دزدی از اموال دولت اشاره کرد.

دادستان‌های ایالات متحده استدلال کردند، بارنت ۶۳ ساله و آتش‌نشان بازنشسته در تاریخ ژانویه ۲۰۲۱ از منزلش در ایالت آرکانزاس به واشنگتن دی‌سی آمده تا این اقدام خشونت‌آمیز را انجام دهد.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، در پی ادعای دونالد ترامپ در خصوص نامعتبر بودن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به دلیل "تقلب"، گروه بزرگی از حامیان این رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند تا مانع از تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ توسط قانونگذاران شوند. بر اساس گزارش‌ها دست کم پنج نفر به دلیل این شورش کشته شدند.

حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا بزرگترین حمله به این ساختمان از زمان در آتش سوختنش در کنار چند مکان برجسته دیگر توسط ارتش بریتانیا در جنگ ۱۸۱۲ محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر