کد خبر: 162653
A

واگنر: هواپیما در اثر شلیک دفاع هوایی روسیه سرنگون شد/ پریگوژین کشته شده است

فایننشیال تایمز انگلیس به نقل از کانال تلگرامی  واگنر نوشت: هواپیما در اثر شلیک دفاع هوایی روسیه سرنگون شد

واگنر: هواپیما در اثر شلیک دفاع هوایی روسیه سرنگون شد/ پریگوژین کشته شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یوگنی پریگوژین، رئیس ارتش خصوصی واگنر، بر اثر سقوط هواپیما در روسیه کشته شد. براساس همین گزارش‌ها ۹ نفر دیگر هم (شامل سه خدمه پرواز) کشته شده‌اند.

گزارش شده است که نام پریگوژین در فهرست مسافران این هواپیما بوده است. همین گزارش‌ها حاکیست که ظاهرا او سوار هواپیما هم شده است.

پیشتر کانال تلگرامی نزدیک به گروه واگنر (گری زون) گزارش کرد که این هواپیما، هدف شلیک پدافند هوایی منطقه «توور» در شمال مسکو، پایتخت، قرار گرفته است.

این هواپیمای جت خصوصی که گفته شده در مالکیت پریگوژین بوده، از مسکو به سمت سن‌پترزبورگ در حال حرکت بود.خبرگزاری تاس می‌گوید که هواپیما پس از اصابت به زمین آتش گرفت. همین خبرگزاری می‌افزاید که چهار جسد پیدا شده است

روز گذشته پیامی از سوی  پریگوژین منتشر شد که در آن اشاره شد که او در «آفریقا» است.  رهبر واگنر در این پیام ویدئویی می‌گوید که این گروه آفریقا را «آزادتر» می‌کند.

پریگوژین در این ویدئوی تازه می‌گوید که «واگنر در حال اکتشاف معادن و همچنین مبارزه با  جنایتکاران است.»بریتانیا ماه گذشته میلادی تحریم‌هایی را علیه دو فرمانده عملیات واگنر در جمهوری آفریقای مرکزی اعمال و آن‌ها را به شکنجه و کشتار غیرنظامیان متهم کرد.ایالات متحده آمریکا هم نیروهای واگنر را متهم کرده است که سودهای هنگفتی با انجام معاملات غیرقانونی طلا در این قاره به دست آورده‌اند.پریگوژین از زمان رهبری شورش کوتاه‌مدت خود در روسیه در تیرماه که تنها ۲۴ ساعت به طول انجامید، حضور و فعالیت چندانی در انظار عمومی نداشت.

در جریان آن شورش در ماه ژوئن، حدود پنج هزار نیروی واگنر کنترل شهر روستوف در جنوب روسیه را به دست گرفتند و با هدف برکناری رهبری نظامی روسیه به طرف مسکو حرکت کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر