کد خبر: 167054
A

بریتانیا: تحریم‌ها علیه ایران را حفظ می‌کنیم

پس از بیانیه روز سه‌شنبه سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، وزارت امور خارجه انگلیس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرار رسیدن «روز انتقال برجام» و به پایان رسیدن تاریخ تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، این تحریم‌ها را به همراه تحریم‌های مستقل خود علیه ایران حفظ می‌کند.

بریتانیا: تحریم‌ها علیه ایران را حفظ می‌کنیم

 وزارت امور خارجه انگلیس در پی اتحادیه اروپا در زمینه حفظ تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که امروز(۱۸ اکتبر) تاریخ آن به پایان می‌رسد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های هسته‌ای و موشکی ایران را حتی پس از پایان تاریخ مقرر آن در توافق هسته‌ای (برجام) حفظ می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ۱۸ اکتبر «روز انتقال» برجام است و برخی محدودیت‌ها علیه برنامه موشکی وهسته‌ای ایران لغو می‌شود، از جمله ۸۴ تحریم سازمان ملل و ۱۱۲ تحریم انگلیس علیه افراد و نهادهایی که در فعالیت‌های هسته‌ای یا در فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک دست داشته‌اند، تحریم‌ها علیه صنایع موشکی و تسلیحاتی ایران نیز لغو خواهد شد.

دولت انگلیس در ادامه اعلام کرد: انگلیس به همراه اتحادیه اروپا، در پاسخ به عدم پایبندی جدی و تنش‌زای ایران به برجام از سال ۲۰۱۹، تحریم‌ها و اقدامات محدودکننده مستقل علیه بخش‌های مختلف ایران را حفظ کرده و تحریم‌های سازمان ملل را نیز به مقررات مستقل تحریمی‌مان اضافه کرده‌ایم. انگلیس، فرانسه و آلمان، به طور مشترک، این تصمیم را در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳ به اطلاع هماهنگ‌کننده برجام رساندند.

در این بیانیه با ادعایی درباره همکاری‌های دفاعی ایران آمده است: انگلیس، همچنین امروز در ابتکاری برای توسعه امنیت به دیگر کشورها در انتقاد و توضیح خواستن از ایران به دلیل عرضه فناوری‌های موشکی و پهپادی به شرکا و نیروهای نیابتی‌اش پیوست. این فعالیت‌ها ثبات بین‌المللی را به خطر انداخته و تنش‌های منطقه‌ای را گسترش می‌دهد. ما و شرکایمان نسبت به مهار کردن تهدید موشکی ایران متعهد هستیم.

انگلیس به همراه فرانسه و آلمان پیشتر گفته بودند که به دلیل آنچه «تداوم پایبندی نکردن ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای» می‌خواندند، تحریم‌های سازمان ملل علیه آن را حفظ می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر