کد خبر: 167095
A

کانادا ۱۸ فرد و ۵۶ نهاد مرتبط با برنامه هسته ای ایران را تحریم می کند

دولت کانادا در واکنش به برنامه موشکی و هسته‌ای ایران، اعلام کرد که تحریم‌های مرتبط سازمان ملل علیه ایران را که به تازگی تاریخ آن پایان یافت، حفظ می‌کند.

کانادا ۱۸ فرد و ۵۶ نهاد مرتبط با برنامه هسته ای ایران را تحریم می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دولت کانادا پس از «روز انتقال برجام» و به پایان رسیدن تاریخ تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، با انتشار بیانیه‌ای با ادعای این که «فعالیت‌های ایران در زمینه اشاعه تسلیحات هسته‌ای همچنان تهدید بزرگی علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند»، اعلام کرد که کانادا این تحریم‌ها را  علیه تمامی نهادها و افراد ایرانی مربوطه حفظ می‌کند.

در بیانیه‌ای که در وبگاه دولت کانادا منتشر شد، آمده است: به دلیل پابرجا بودن نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، کانادا این اقدامات را در هماهنگی با اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که ما به طور جمعی به حکومت ایران به دلیل برنامه موشک‌های بالستیک، برنامه هسته‌ای و برنامه پهپادی آن فشار می‌آوریم.

در این بیانیه با اشاره به تحریم‌هایی که حفظ خواهد شد، آمده است: این بسته تحریمی ۱۸ فرد و ۵۶ نهاد را که در فعالیت‌هایی در زمینه تسهیل، حمایت، تامین مالی یا کمک به فعالیت‌های هسته‌ای ایران با حساسیت اشاعه مشارکت داشته‌اند و همچنین مقامات پیشین یا فعلی سپاه پاسداران ایران  و نهادهای وابسته به آن را شامل می‌شود.

به گفته دولت کانادا، افرادی که مشمول این تحریم‌ها هستند، از  انجام دادن معاملات(با کانادا) منع و اموال آن‌ها مسدود شده و تحت قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان، اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت.

اتحادیه اروپا و انگلیس نیز، پیشتر، اعلام کردند که این تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را حفظ می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر