کد خبر: 170511
A

آمریکا نیمی از بودجه آژانس برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را متقبل شد

لاورا هالتیج، نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد کشورش ۱میلیون یورو به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت این نهاد بین‌المللی در ایران کمک خواهد کرد.

آمریکا نیمی از بودجه آژانس برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را متقبل شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دولت آمریکا اعلام کرد حدود نیمی از بودجه مورد نیاز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پیشبرد نظارت و راستی‌آزمایی در ایران را متقبل شده است.

«لاورا هالتیج»، نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد کشورش 1 میلیون یورو به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت این نهاد بین‌المللی در ایران کمک خواهد کرد.

هالتیج گفت مطلع است که آژانس اتمی برای انجام این فعالیت به 2.2 میلیون یورو بودجه نیاز دارد. او از دیگر اعضای آژانس خواست 1.2 میلیون یورو باقیمانده را تأمین کنند.

وی گفت: «حمایت ما از این تخصیص بودجه نشان‌دهنده حمایت قوی و ملموس از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که با توجه به تلاش‌های اخیر ایران برای تضعیف توانایی آژانس برای اجرای مؤثر مأموریت‌های پادمانی‌اش از جمله با حذف مجوز بازرسان مجرب آژانس در ماه سپتامبر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.»

این دیپلمات آمریکایی تاکید کرد: «ما از مدیرکل درخواست می‌کنیم که هیئت مدیره را از هرگونه تلاش آتی دولت ایران برای کاهش اجرای پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تأثیر چنین اقداماتی بر توانایی آژانس برای اجرای مأموریت خود مطلع کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر