کد خبر: 173168
A

گاردین: تغییر مسیر بیش از صد کشتی در پی ناآرامی‌های اخیر در دریای سرخ

روزنامه گاردین گزارش داد که با توجه به ناآرامی‌های اخیر در دریای سرخ به دلیل حملات ارتش ملی یمن بیش از صد کشتی کانتینری مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند.

گاردین: تغییر مسیر بیش از صد کشتی در پی ناآرامی‌های اخیر در دریای سرخ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه گاردین گزارش داد که با توجه به ناآرامی‌های اخیر در دریای سرخ به دلیل حملات ارتش ملی یمن بیش از صد کشتی کانتینری مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند.

این روزنامه انگلیسی نوشت که کشتی‌ها از «دماغه امید نیک» در آفریقای جنوبی عبور و از مسیر کوتاه کانال سوئز اجتناب می‌کنند که این تغییر مسیر منجر به افزایش حدود ۶ هزار مایل دریایی به سفر تجاری معمول بین آسیا و اروپا می‌شود و ۳ یا ۴ هفته تاخیر در زمان تحویل کالا را در پی دارد.

گاردین افزود: «سالانه حدود ۱۹ هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند که همین امر این کانال را به یکی از مسیر‌های اصلی در جهان به ویژه برای سوخت‌های فسیلی و کالا‌های در حال تردد بین آسیا و اروپا تبدیل می‌کند». 

این روزنامه تاکید کرد: «این اختلالات در مسیر کشتی‌ها باعث افزایش قیمت نفت شده است و قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای قرارداد‌های آتی با یک و ۲ دهم درصد افزایش به ۸۰ دلار رسیده است حال آنکه قیمت هر بشکه نفت در هفته گذشته کمتر از ۷۴ دلار بوده است».

گاردین توضیح داد که ممکن است افزایش قیمت نفت در نهایت منجر به افزایش تعرفه‌های انرژی برای مصرف‌کننده و به تبع، افزایش تورم شود.

در پایان گزارش گاردین آمده است که این اختلال همزمان با دوره‌ای است که بسیاری از کارخانه‌ها به‌مناسبت سال نوی میلادی به طور موقت تعطیل شده اند و این برای شرکت‌ها فرصت بیشتری جهت تامین نیاز‌های حیاتی خود فراهم کرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر