کد خبر: 178422
A

رئیس‌جمهور لهستان: ترامپ می‌تواند به جنگ اوکراین خاتمه دهد

رئیس جمهور لهستان گفت ترامپ به وعده خود مبنی بر پایان دادن به جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت در صورت پیروزی در انتخابات عمل خواهد کرد.

رئیس‌جمهور لهستان: ترامپ می‌تواند به جنگ اوکراین خاتمه دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: «من می‌توانم این را بر اساس تجربه شخصی خود به عنوان رئیس جمهور لهستان که قبلا با رئیس جمهور ترامپ کار کرده‌ام، بگویم. آنچه او به من قول داده بود، محقق شد. بنابراین اگر از ترامپ قولی می‌گرفتم، اگر قولی به من می‌داد، به آن عمل می‌شد.»

به گزارش پراودا، آندژی دودا افزود: «بنابراین می‌توانم بگویم رئیس‌جمهور ترامپ به قول خود عمل می‌کند و اگر چیزی می‌گوید آن را جدی می‌گیرد.»

اشاره رهبر لهستان به صحبت‌های قبلی ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که گفته در صورت پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، جنگ در اوکراین را حتی قبل از مراسم تحلیفش متوقف خواهد کرد.

پیشتر سخنگوی کاخ کرملین در پی ادعاهای ترامپ مبنی بر این که اگر دوباره رییس جمهور شود،‌ می‌تواند فورا به جنگ روسیه و اوکراین پایان دهد، از برنامه ترامپ در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد. دمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران گفت که دیپلمات‌های روس هیچ تماسی با ترامپ درباره حل‌وفصل وضعیت اوکراین نداشته‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که پسکوف در پاسخ به سوالی درباره این که آیا کرملین تصوری درباره این که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، چگونه قرار است در اوکراین به صلح دست پیدا کند و آیا تماسی میان دیپلمات‌های روس با او در این زمینه برقرار شده است، گفت: نه، ما نمی‌دانیم که چنین چیزی چگونه امکان‌پذیر خواهد بود.

اظهارات پسکوف در پی این مطرح می‌شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به وعده مکرر دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان آمریکا برای حل‌وفصل جنگ اوکراین و روسیه در عرض ۲۴ ساعت، از او دعوت کرد در صورتی که واقعا توان اجرای این وعده را دارد به اوکراین سفر کند.

نشریه پالتیکو در این باره گزارش داد که دونالد ترامپ در ماه‌های گذشته چندین بار ادعا کرده در صورتی که رییس جمهور شود، می‌تواند به جنگ روسیه و اوکراین فورا پایان دهد. او گفته که پایان این جنگ را از طریق وادار کردن زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به حصول یک توافق رقم می‌زند چون با هر دو آن‌ها روابط خوبی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر