کد خبر: 179555
A

سفر رییس موساد به قطر

یک رسانه اسرائیلی از سفر برنامه‌ریزی شده هیات اسرائیل به دوحه قطر به ریاست رئیس موساد خبر داد.

سفر رییس موساد به قطر

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه اسرائیلی، یدیعوت آحارونوت، از سفر برنامه‌ریزی شده هیات اسرائیل به دوحه قطر به ریاست رییس موساد خبر داد و در این باره نوشت: اعضای یک هیات اسرائیلی به ریاست دیوید بارنیا، رییس موساد، و زاچی هانگبی، رییس شورای امنیت داخلی، به دوحه سفر می‌کنند.

این رسانه اسرائیلی هدف از سفر این هیات به دوحه را تلاش برای پیشبردن مذاکرات و توافق تبادل اسرا با جنبش حماس اعلام کرد.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی نسبت به عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای آزادی اعضای خانواده خود در غزه معترض و خشمگین هستند و معتقدند که کابینه اسرائیل به دلیل کارشکنی در زمینه دستیابی به توافق، نسبت به سرنوشت اسرا بی‌توجه است و بر ادامه جنگ تاکید دارد.

در همین راستا، شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که نشست برنامه‌ریزی شده میان نتانیاهو و نمایندگان خانواده‌های اسرای اسرائیلی در نوار غزه لغو شده است.

طبق گزارش این شبکه، قرار بود این نشست طی فردا (دوشنبه) برگزار شود.

در همین راستا، رسانه‌های اسرائیلی از درخواست خانواده‌های اسرا برای اعتصاب و فلج کردن اقتصاد در چارچوب تلاش برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو و پذیرش توافق تبادل اسرا خبر دادند.

خانواده‌های اسرا، نتانیاهو را متهم کردند که منافع سیاسی خود را بر منافع اسرا و خانواده‌های ارجح می‌داند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی با نام طوفان الاقصی را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر