کد خبر: 179831
A

روسیه یک مقام اسرائیلی را پیش از ترک فرودگاه بین‌المللی در مسکو بازداشت و بازجویی کرد

«شبکه ۱۲» اسرائیل سه‌شنبه یکم اسفند فاش کرد که مقامات روسی یک مقام ارشد اسرائیلی را قبل از ترک فرودگاه بین‌المللی مسکو بازداشت و برای مدت طولانی مورد بازجویی قرار داده‌اند.

روسیه یک مقام اسرائیلی را پیش از ترک فرودگاه بین‌المللی در مسکو بازداشت و بازجویی کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «شبکه 12» اسرائیل سه‌شنبه یکم اسفند فاش کرد که مقامات روسی یک مقام ارشد اسرائیلی را قبل از ترک فرودگاه بین‌المللی مسکو بازداشت و برای مدت طولانی مورد بازجویی قرار داده‌اند.

به گزارش این شبکه خبری این حادثه دیپلماتیک روز چهارشنبه گذشته زمانی رخ داد که «آلون شوهام»، مدیرکل آژانس ملی اسرائیل پس از شرکت در یک سری جلسات در روسیه، هنگام بازگشت در فرودگاه بین‌المللی در مسکو بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته این منبع این مقام بازجویی شده در مسکو، مدیر ارشد «ناتیو» (Nativ) یک واحد ویژه از دولت اسرائیل برای حفظ روابط با یهودیان و خانواده‌های آنها، به ویژه برای اهداف مهاجرت از کشورهایی مانند روسیه و اوکراین که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند، است.

بر اساس گزارش «شبکه 12»، شوهام پس از یک سری ملاقات‌های رسمی به عنوان مدیر کل Nativ، پس از بازرسی گذرنامه دیپلماتیک وی توسط مقامات روسی و مشاهده مهرهایی از اوکراین، در فرودگاه دستگیر شد.

مهرهای اوکراینی

بر اساس آنچه وب‌سایت اسرائیلی «i24» گزارش کرده است، روس‌ها با دیدن مهرهای ورود و خروج از اوکراین در پاسپورت این مقام اسرائیلی او را برای بازجویی عمیق درباره سفرهایش به اوکراین بازجویی کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه دیپلماتیک به همین جا ختم نشد، بلکه مقام‌های فرودگاه روسی پس از سوار شدن او از وی خواستند که برای بازجویی بیشتر بار دیگر در فرودگاه فراخوانده خواهد شد.

پس از آن اما مقام‌های فرودگاهی روسیه این حادثه را به عنوان یک «سوء‌تفاهم» توصیف کردند.

پس از بازگشت هواپیما، کانال 12 گزارش داد که از شوهام خواسته شده برای بازجویی به مسکو بازگردد، سپس به او گفته شد که نیازی به سوال بیشتر نیست، بلکه این یک «سوء‌تفاهم» بوده است.

تنش در روابط بین مسکو و تل‌آویو

روابط روسیه و اسرائیل اخیراً متاثر از تحولات جنگ غزه متشنج شده است، زیرا وزارت خارجه روسیه در ابتدای ماه جاری اعلام کرد «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل را به دلیل «اظهارات غیرقابل قبول» احضار کرده است.

هالپرین در مصاحبه خود با خبرگزاری «تاس» از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به‌دلیل کم‌اهمیت تلقی کردن «هولوکاست» انتقاد کرد و گفت که روسیه بیش از حد با «حماس» دوست است.

منبع:العربیه
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر