کد خبر: 181442
A

کره جنوبی به دنبال ساخت سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر

اداره برنامه‌های تدارکاتی دفاعی کره جنوبی (DAPA) امروز چهارشنبه اعلام کرد که به دنبال ساخت سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر برای ماهواره‌ای آینده این کشور است.

کره جنوبی به دنبال ساخت سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اداره برنامه‌های تدارکاتی دفاعی کره جنوبی (DAPA) در گزارشی سیاسی به یون سوک یول، رییس جمهوری، این کشور از این طرح رونمایی کرد، زیرا ارتش سئول قصد دارد علاوه بر اولین ماهواره شناسایی بومی خود که سال گذشته میلادی در مدار قرار گرفت، ده‌ها ماهواره شناسایی کوچک دیگر را تا سال ۲۰۳۰ میلادی پرتاب کند.

یک مقام این اداره که خواست نامش فاش نشود، گفته است:‌ با وجود این‌که ارتش کره جنوبی در حال حاضر یک پایگاه پرتاب موشکی دریایی در دست دارد، وضعیت جوی در دریا و سایر عوامل محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند.

این مقام گفت: (ما) قصد داریم در سال جاری میلادی بررسی های لازم را انجام دهیم و سال آینده میلادی (اجرای این طرح) را آغاز کنیم.

کره جنوبی در بخشی از پروژه خود برای قراردادن پنج ماهواره شناسایی متوسط تا سال ۲۰۲۵ در مدار، اولین ماهواره شناسایی نظامی بومی خود را دسامبر سال گذشته میلادی (آذر-دی) از یک پایگاه نظامی کالیفرنیای آمریکا پرتاب کرد.

بنابر اعلام این اداره، هدف کره جنوبی این است که در سال جاری میلادی ۲۰ میلیارد دلار از صادرات تسلیحات نظامی بدست بیاورد. این کشور در سال گذشته میلادی ۱۴ میلیون دلار تسلیحات نظامی صادر کرد.

کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ پس از آن‌که شرکت‌های نظامی این کشور معاملات تسلیحاتی مهمی با لهستان انجام دادند، از هدف خود برای تبدیل شدن به چهارمین صادرکننده بزرگ تسلیحات نظامی جهان تا سال ۲۰۲۷ رونمایی کرد. در آن سال، کره جنوبی ۱۷ میلیارد دلار تسلیحات نظامی صادر کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر